رفع چالش‌های محیط زیستی شهر، مشارکت آگاهانه، موثر و مسئولانه شهروندان را می طلبد

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: تلاشمان بر این است خانه‌های محیط زیست از طریق آموزش و ارتقاء مولفه‌های محیط زیست و در نهایت ارتقاء کیفیت زندگی منجر به کاهش بهره برداری از منابع طبیعی و محیط زیستی شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ شینا انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در آیین افتتاح دو خانه محیط زیست سرای محلات شهرک نفت و گلها در منطقه یک با بیان اینکه افتتاح دو خانه محیط زیست در یک منطقه اتفاق مبارکی است که حتما با حمایت های شهردار منطقه صورت گرفته است. 

او با اشاره به سابقه راه اندازی کانون‌های محیط زیست در زیر مجموعه خانه‌های سلامت شهر تهران گفت: در اداره کل محیط زیست به واسطه چالش‌های عدیده محیط زیست که در کلانشهر تهران با آن مواجه هستیم، پیگیر راه اندازی خانه محیط زیست در سراهای محلات شدیم تا به عنوان بازوان اجرایی مدیریت شهری در رفع مشکلات محیط زیست محلات باشند. 

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: تلاشمان بر این است خانه‌های محیط زیست از طریق آموزش و ارتقاء  مولفه‌های محیط زیست و در نهایت ارتقاء کیفیت زندگی منجر به کاهش بهره برداری از منابع طبیعی و محیط زیستی شوند. 

انصاری بیان کرد: امروز مصرف منابع آب و انرژی، موضوعات مرتبط با پسماند، بهره‌برداری از منابع محیط زیستی و طبیعی و … به عنوان چالش‌های محیط زیست شهرها مطرح هستند که به واقع به تنهایی توسط حاکمیت و نهادهای مسئول مرتفع نخواهند شد، بلکه مشارکت اگاهانه،  موثر و مسئولانه شهروندان را می طلبد. 

اودر ادامه تاکید کرد: اگر نقش مردم مورد غفلت قرار گیرد، فرصت‌های زیست پذیری شهر تهران از بین خواهد رفت. امیدواریم در سایه حمایت شهرداران مناطق، شاهد افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست به عنوان بسترهای مشارکت مردمی در سطح محلات باشیم.

۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 13751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =