مراسم معارفه سرپرست جدید شرکت شهر سالم برگزار شد

مراسم تودیع حمید چوبینه و معارفه امیرحاجی‌نورمحمدی به عنوان سرپرست شرکت شهر سالم با حضور لطف‌الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، در این مراسم که در ساختمان مرکزی شرکت شهر سالم برگزار شد، لطف الله فروزنده به نیابت از شهردار تهران حکم  امیر حاجی‌نورمحمدی را به عنوان سرپرست و عضو هیات مدیره شرکت شهر سالم ارائه و همچنین با اهدا لوح تقدیر از خدمات حمید چوبینه مدیرعامل سابق شرکت شهر سالم تجلیل کرد.

سیاست معاونت سرمایه انسانی استفاده از مدیران داخل شهرداری است

در این مراسم، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران طی سخنانی گفت: به حمید چوبینه تبریک می‌گویم به خاطر فرصتی که برای خدمت داشتند و حتما ثمرات خوبی از خود بر جای گذاشته است.

 لطف‌الله فروزنده با اشاره به کارنامه شرکت شهر سالم گفت: کارهای مفید و بزرگ با تیم‌های منسجم و توانمند امکان اجرایی شدن پیدا می‌کند وتیم دلسوز و قویی در شرکت شهر سالم وجود دارد که ظرفیت بالایی برای شهرداری تهران محسوب می‌شود و امیدوارم بتوانیم از آن به شکل مطلوب استفاده کنیم.

او با تاکید بر اهمیت مسئله سلامت برای کارکنان یک سازمان و ثمرات آن اضافه کرد: رویکرد کلی ما در معاونت، افزایش بهره‌وری است و همه در هر کجا هستیم باید سعی کنیم بهره‌وری را افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا افزود: شهردار جدید که پزشک هم هستند، با شعار تحول کار خود را آغاز کرده‌اند و ما باید این شعار را برای شرکت شهر سالم معنا کنیم و بدانیم که تحول از راهبردها و برنامه‌ها آغاز می‌شود. مهم‌ترین محدودیت در یک سازمان، منابع است و این منابع فقط مادی نیست؛ می‌تواند معنوی باشد. عزم مجموعه پرسنل یک سازمان نقش مهمی در اجرای برنامه‌ها دارد.

او با اشاره به آشنایی خود از حمید چوبینه و کارنامه مثبت مدیریت او در شرکت شهر سالم گفت: انتظار دارم از ظرفیت ایشان به نحو مطلوب در راه سلامت کارکنان شهرداری استفاده شود و با توجه به مدیریت و دانشی که دارند، تجربیات خود را در اختیار شرکت قرار دهند.

 فروزنده با اشاره به مجاهدت‌های کادر درمان در دوره شیوع کرونا و همچنین تلاش‌های کارکنان شهرداری تهران در خط مقدم خدمت به مردم ابراز امیدواری کرد: با عزم کارکنان و مدیران شرکت شهر سالم، مدیریت امیر حاجی‌نورمحمدی و کمک حمید چوبینه بتوانیم برنامه منسجمی داشته باشیم و آن را دنبال کنیم.

او امیر حاجی‌نورمحمدی را مدیری موفق از مجموعه شرکت شهر سالم و شناخته شده نزد مدیریت شهری و کارکنان شهرداری دانست و ادامه داد: از حمید چوبینه به خاطر زحماتشان تشکر و انتصاب امیر حاجی‌نورمحمدی را نیز تبریک می‌گویم و از او به خاطر پذیرش این مسئولیت تشکر می‌کنم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا با بیان اینکه سیاست معاونت این است که مدیران از داخل شهرداری منصوب شوند، تاکید کرد: باید بلند فکر و کوتاه عمل کرد. باید افق‌ها را دید اما روی زمین حرکت کرد. انتظار ما این است که برنامه‌های امکان‌پذیر هر چند محدود تدوین شود و تا آخر نیز عملیاتی شد.

اول خانواده شهرداری

 در آیین تودیع و معارفه سرپرست شرکت شهر سالم، امیر حاجی‌نورمحمدی نیز ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول گفت: در عمر سه دهه شرکت شهر سالم، این نخستین بار است که خدمتگزاری از پیکره آن در راس مجموعه قرار می‌گیرد. این را به فال نیک می‌گیرم و آن را نشانه حسن نظر و اعتماد شهردار محترم تهران و معاون او به بدنه شرکت شهر سالم می‌دانم.

سرپرست شرکت شهر سالم با بیان اینکه ماهیت کار شرکت شهر سالم، خدماتی است و کار خدمتی هم مسائل و مشکلات خاص خود را دارد، اضافه کرد: ما طبق اساسنامه شرکت، در وهله اول خود را در برابر کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران مسئول می‌دانیم و باید برای این نوکران مردم نوکری کنیم.

عضو جدید هیات مدیره شرکت شهر سالم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در آینده این شرکت بتواند با خدمات مناسب و در شأن خانواده شهرداری خدمتگزار باشد، گفت: ممکن است خدمتی ذی‌نفعان ما طلب کنند که در اجرای آن در استطاعت ما نباشد اما باید در همان مسیر حرکت کنیم.

او درباره چالش‌های پیش روی شرکت شهر سالم خاطرنشان کرد: نکته‌ای که به نظر من مغفول واقع شده، توجه به درآمدهای پایدار است. مسائل مالی از ابتدا یکی از چالش‌های شرکت بوده است و با توجه به توسعه خدمات، ما در دوره جدید باید به سمت درآمدهای پایدار برای شرکت برویم تا دچار شرایط سخت مالی نشویم.

امیر حاجی‌نورمحمدی ادامه داد: یکی از مواردی که باید برای آن ریل‌گذاری درستی انجام گیرد، بهره‌مندی از نیروهای متخصص است تا بتوانیم خدمات بهتر و مطلوب‌تری ارائه کنیم.

سرپرست شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه به زحمات یکایک همکاران واقف است،  یادآور شد: در پایان جا دارد از جناب آقای دکتر چوبینه تشکر کنم که در مدت این چهار سال واقعا زحمات بی‌شائبه‌ای را متقبل شدند و کارهای خوب و مفیدی را انجام دادند و امیدوارم بتوانیم در کنار هم این مسیر را ادامه دهیم.

تغییر لازمه پیشرفت

 مدیرعامل سابق شرکت شهر سالم نیز در این مراسم در سخنانی گفت: بروز و ظهوری که شرکت شهر سالم در سال‌های اخیر داشت، حاصل تلاش‌ها و سخت‌کوشی همه کارکنان شرکت شهر سالم به خصوص در دوره شیوع کرونا بود.

 چوبینه افزود: زحمات شرکت شهر سالم اصولا بیش از سایر بخش‌های شهرداری است. چرا که هم مانند دیگر بخش‌ها به شهروندان خدمت می‌کنند و هم باید به کارکنان و بازنشستگان ارائه خدمت داشته باشند.

او با اشاره به تقدیر مدیران و معاونان سیستم بهداشت و درمان کشور در دفعات متعدد از کارنامه شرکت شهر سالم اضافه کرد: در آخرین باری که رئیس‌کل وقت سازمان نظام پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت به اتفاق روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با شهردار وقت دیدار داشتند، با توجه به نظم و کارآمدی شرکت شهر سالم این آمادگی وجود دارد که بخشی از مسئولیت‌های سیستم درمان مانند سایر کشورها به شهرداری واگذار شود.

عضو هیات مدیره شرکت شهر سالم درباره چالش‌های این شرکت در راه خدمت‌رسانی گفت: مکان‌یابی درمانگاه‌ها نیاز به تجدید نظر اساسی دارد. برخی از آنها جایابی مناسبی نداشته و برخی دیگر نیز با توجه به تغییرات محیط شهری، اکنون دیگر ظرفیت‌های سابق را ندارد.

او ادامه داد: چالش دیگر، سرانه سلامت کارکنان و بازنشستگان شهرداری است که در ۴ سال گذشته از ۱۵۰میلیارد به ۲۷۵میلیارد تومان رسیده است. درحالی که تورم بسیار بیش از این‌ها افزایش یافته است. همچنین پوشش بیمه شهرداری توسعه یافته و تکنیک‌های درمانی جدید تحت شمول قرار گرفته است. متاسفانه سرانه سلامت متناسب با این تغییرات افزایش پیدا نکرده است.

 چوبینه با اشاره به افزایش خدمات بخش درمان شرکت شهر سالم گفت: در این دوره، مراکز طرف قرارداد به ۱۷۰۰ مرکز افزایش یافت. از سوی دیگر هم تعداد مراکز درمان مستقیم شرکت شهر سالم افزایش یافت، هم تعداد خدماتی که در این درمانگاه‌ها ارائه می‌شد از ۹۵ به ۲۵۰ خدمت رشد پیدا کرد.

او اضافه کرد: علی‌رغم افزایش درمانگاه‌ها و خدماتی که ارائه می‌شود، تعداد نیروهای شرکت ۴۲۳ نفر است که این به نسبت ۶۳۵ نفری که منابع انسانی شهرداری در دوره اسبق برای شرکت تعیین کرده بود، عدد پایینی محسوب می‌شود.

مدیرعامل سابق شرکت شهر سالم افزود: در این دوره، برای کارکنان شرکت، سازوکار رتبه‌بندی ایجاد کردیم و اکنون همه پرسنل مسیر پیشرفت خود را می‌شناسند. همچنین با برگزاری آموزش‌های متعدد ارتقاء ظرفیت‌های منابع انسانی را در دستور کار قرار دادیم.

چوبینه مشکلات حقوقی را به عنوان یکی دیگر از چالش‌های موجود برشمرد و گفت: شرکت شهر سالم دارای ظرفیت‌های خوبی است که متاسفانه از برخی به دلیل قواعد دست‌وپاگیر شهرداری استفاده نشد. یکی از آنها سامانه جامع سلامت بود که به دلیل الزام حرکت از مسیر سازمان فاوا شهرداری هنوز اجرایی نشده است. در حالی که از سال ۹۷ ما برنامه حذف دفترچه و ایجاد نسخه الکترونیکی را داشتیم.

او ضمن ابراز خرسندی نسبت به انتصاب امیرحاجی‌نورمحمدی به عنوان سرپرست شرکت شهر سالم گفت: یاد و خاطره همکارانی که در دوره خدمت به دلیل بیماری کرونا جان باختند و یا علی‌رغم بیماری لحظه‌ای از ارائه خدمات نایستادند، گرامی می‌دارم.

عضو هیات مدیره شرکت شهر سالم در پایان گفت: افتخار من این است که در کشوری کار می‌کنم که تغییرات از طریق انتخاب مردم نو می‌شود و آن لازمه پیشرفت کار می‌دانم و ای کاش همه سمت‌های مدیریتی با انتخاب مردم به تناوب تازه شود.

۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 13889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =