کاهش ساعت طرح ترافیک نقشی در کاهش بار حمل و نقل عمومی و ابتلا به کرونا نداشت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: برخلاف توقع کاهش ساعت اجرای طرح ترافیک نقشی در کاهش بار حمل و نقل عمومی و کاهش ابتلای کرونا نداشت.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران گفت: داستان لغو طرح ترافیک که در گذشته مطرح و انجام شد با این دلیل انجام می گرفت که با انجام آن بتوانیم بار حمل و نقل عمومی در شهر تهران را تقلیل دهیم.

فرمانده عملیات ستاد مقابله‌ با کرونا استان تهران افزود: با بررسی های انجام شده اما مشخص شد که این تغییر ساعت تغییر و تاثیری در وضعیت حمل و نقل عمومی ندارد.

او ادامه داد: کاهش ساعت اجرای طرح ترافیک یا عدم اجرای ان علیرغم توقع اولیه تقلیلی در بار مترو و اتوبوس و اثر بخشی خاصی در کنترل بیماری نداشت. همچنین این کار باعث تغییر و کاهش میزان ابتلا نیز نشد و حتی شاهد افزایش سفرهای غیر ضروری در سطح شهر و کند شدن وضعیت حمل و نقل و عمومی بودیم. 

زالی ادامه داد: امسال شرایط نسبت به سال گذشته تغییر کرده و شیوه بازگشایی ها متفاوت است و با رشد واکسیناسیون باز گشایی ها بیشتر و متفاوت شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: بنابراین با افزایش ساعت طرح ترافیک و تقسیم بندی آن و اجرای آن در دو مرحله قبل موافق هستیم.

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: 13940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =