وابستگی نهضت اسلامی به دستگاه سیدالشهداء (ع) /نقش مداحان در استمرار و احیای محرم و صفر

زاکانی گفت: اهمیت فعالیت مداحان آشکار و معلوم است و ویژگی ممتاز استمرار و احیای محرم و صفر را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار شهر،  علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز (جمعه ۷ آبان ماه) پس از بازدید از خانه مداحان اهل بیت (ع)، در گفت و گوی صمیمانه با هیات رئیسه این مجموعه فرهنگی اجتماعی در تشریح یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی، گفت: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی این است که امام(ره) با همراهی مردم و با تمسک به اسلام،  جریان ناب شیعی را تبدیل به یک حکومت کردند، جریانی که در طول تاریخ مجاهدت های بسیاری برای آن شده که قله تمام آنها حادثه عاشورا است.

شهردار تهران افزود: به تعبیر امام خمینی (ره) محرم و صفر اسباب استمرار اسلام را فراهم کرد و ما مدیون محرم و صفر هستیم که از این منظر اهمیت مداحان آشکار و معلوم است که چه جایگاه رفیعی را  به خود اختصاص می دهند و ویژگی ممتاز استمرار و احیای محرم و صفر را در دستور کار خود دادند .

زاکانی با تاکید بر تاثیر اربعین حسینی در بین جهانیان بیان کرد: انقلاب اسلامی خود را بدهکار محرم و صفر می داند به ویژه که در مسیر رشد و تکامل این تفکر، امروز جریان ناب اربعین یک افق جدیدی را در بین جهانیان باز کرده است .

او عنوان کرد: مداحان  اسباب بصیرت و آگاهی و بهره مندی از برکات سیدالشهدا را فراهم می کنند، بنابراین برای شهرداری تهران که مردم با خدمات و حرکات آن مرتبط هستند مهم است که در مسیری حرکت کند که از سرمایه گذاری های صورت گرفته بهره مند شود. 

شهردار تهران اضافه کرد: در این دوره تلاش می کنیم شهرداری را از یک نهاد خدمتگزار صرف به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل کنیم و حکمرانی واحد شهری را بر مدار مردم و نخبگان دنبال کنیم. 

زاکانی ادامه داد: بر همین اساس مداحان و دیگر افراد فعال در این زمینه پرچمداران قافله سالار این حرکت هستند و ما هم معتقد به اساس وابستگی نهضت اسلامی به دستگاه سیدالشهدا هستیم  که رشد و نمو آن نیز با تکیه به چنین فرهنگی میسر خواهد بود.

او با بیان این مطلب که باید به برافراشته شدن پرچم سید الشهدا (ع) کمک کنیم، تصریح کرد: افتخار نوکری شما که نوکر اهل بیت هستید را داریم که‌ در همه سطوح فضا را به نحو احسن عطر آگین می کنید تا ما نیز از این فضا تمام و کمال استفاده کنیم و از خاکساران این مسیر باشیم.

۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: 13954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =