تهران آمادگی مواجهه با هر میزان بارندگی را دارد/ هیچ نقطه ای از تهران دچار آبگرفتگی نشده است

اصغر عطایی گفت: با لایروبی و رسوب‌برداری‌هایی که در کانال‌های اصلی جمع آوری آب در شهر تهران انجام شده، مسیل‌ها و کانال‌ها کاملا آمادگی مواجهه با هر میزان بارندگی را دارد.

اولین باران پاییزی، زمین تهران را شست. اما پایتخت آمادگی مواجهه با این باران را داشت؟ اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» به این سوال  پاسخ داده و تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته همه مناطق به صورت یکپارچه مسیل‌ها و کانال‌های جمع آوری آب ها را به طول ۵۳۰ کیلومتر و انهار فرعی به طول ۱۰هزار کیلومتر را لایروبی و رسوب‌برداری کرده‌اند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این که ۵ طرح لایروبی و رسوب‌برداری در تهران انجام شده است، افزود: زمان بارندگی، واریزه‌های همراه با آب به پایین دست می‌آید و شن و لای وارد حوضچه‌ها می‌شود. حوضچه‌ها نیز تخلیه و پاکسازی شده‌اند. در حال حاضر مسیل‌ها و کانال‌ها کاملا آمادگی هر بارندگی را دارد.

عطایی گفت: امسال برای اولین بار تعدادی از ماشین‌آلات لایروب را در نقاط حساس که لوله‌گذاری شده، به کار گرفتیم. عوامل کارگری به سختی می‌توانستند وارد این لوله‌ها شده و لایروبی کنند. اما با این دستگاه‌ها نیازی به ورود کارگران به لوله‌ها نیست. چند دستگاه جنتکس وارد و در حال حاضر در مناطق ۲۲گانه به کار گرفته شده است و ۱۹ دستگاه دیگر نیز به زودی در اختیار مناطق شهرداری قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به بازدیدهای میدانی، تاکید کرد: بخشی از شبکه‌های مویرگی محلات تهران نیاز به مرمت داشت. با هماهنگی‌های صورت گرفته در حوزه‌های فنی و عمران مناطق نسبت به ترمیم این شبکه‌ها اقدام شد. در پایش‌های دوره‌ای نقاطی از محلات هم آبگیر بودند. این نقاط شناسایی و مشکلات آن رفع شد. در چند روز گذشته ۱۰۰ دستگاه ارابه شامل وسایل و تجهیزاتی مانند موتور برق، موتور پمپ، اره و... در اختیار نواحی شهرداری قرار گرفته است و ۲۴ دستگاه دیگر نیز در چند روز آینده تحویل نواحی شهرداری می‌شود تا هر ناحیه یک دستگاه از این ارابه‌ها داشته باشد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که مشکل آبگرفتگی در مناطق وجود ندارد، افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و اطلاع از بارش‌ها، مناطق ۲۲گانه شهردار آمادگی کامل برای مواجهه با باران را داشتند. این بارندگی از غرب و جنوب غربی شروع شده است و از شب گذشته نیروهای شهرداری در حال آماده‌باش بودند. تاکنون از تجمع و آبگرفتگی گزارشی اعلام نشده است. البته کانال‌ها و مسیل‌های اصلی دچار آبگرفتگی نمی‌شوند.

عطایی با بیان این که اگر کانال‌های اصلی دچار آبگرفتگی شوند، مشکلات اساسی به وجود می‌آید، گفت: آبگرفتگی که به چشم می‌آید در ۱۰هزار انهار سطحی شهر است که مقطعی بوده و سریع برطرف می‌شود. با آب‌گرفتگی نهرهای فرعی سیل به وجود نمی‌آید و با حضور عوامل شهرداری به سرعت برطرف می‌شود. در حال حاضر ۵ دستگاه لایروبی در سطح شهر تهران فعال بوده و قرار است تا ۱۴ دستگاه دیگر لایروبی نیز وارد سیستم شهرداری خواهد شد.

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 13966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =