بررسی طرح‌ها و برنامه‌های توسعه محلات ده ونک و زرگنده

علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه‌ای که به منظور پیگیری مسائل مربوط به محله‌های فرسوده ده‌ونک و زرگنده در شهرداری منطقه ۳ برگزار شد، استقرار و تعامل نزدیک دفاتر توسعه محله با ساکنان بافت‌های فرسوده را مهم‌ترین دلیل ارائه طرح‌ها و برنامه‌های تحقق‌پذیر توسعه دانست.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه‌ای که در منطقه ۳ به منظور بررسی طرح‌های موضعی و برنامه‌های توسعه محلات ده‌ونک و زرگنده برگزار شد، عنوان کرد: طراحی شهری و تهیه برنامه توسعه محله برای محدوده ده‌ونک از سال گذشته در سازمان نوسازی با همکاری معاونت شهرسازی منطقه شروع شده و هم اکنون در مراحل پایانی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که بخش قابل توجهی از محدوده ۵۶ هکتاری دارای بافت فرسوده در منطقه ۳ (حدود ۲۸ هکتار) از سال ۹۴ فریز شده و نارضایتی ساکنان را در پی داشته است، گفت: از سال ۹۷ با استقرار دفتر توسعه محله در این محدوده، ضرورت بازنگری در طرح موضعی تهیه شده پیشین برای ده ونک به دلیل تحقق‌پذیری پائین و عدم سازگاری طرح با نیازهای ساکنان مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبری با اشاره به این که سازمان نوسازی از ظرفیت دفاتر توسعه محله برای تهیه طرح‌های موضعی استفاده می‌کند، گفت: استقرار دفاتر در محدوده بافت‌های فرسوده کمک می‌کند، طرح با رویکرد واقع‌بینانه و با مشارکت ذینفعان تهیه شود و این عمده‌ترین تفاوت میان طرح‌های ارائه شده از سوی سازمان نوسازی با طرح‌های رایج توسعه است.

او با بیان این که در حال حاضر دو دفتر توسعه محله در منطقه ۳ فعال هستند، بر ضرورت ارتباط بیشتر این دفاتر با منطقه تأکید کرد و گفت: دفاتر توسعه محله متعلق به شهرداری‌های مناطق هستند؛ اعتقاد داریم مدیریت همه امور از جمله نوسازی، باید در شهرداری مناطق انجام شود و ما نقش پشتیبان و بازوی حمایتی اجرایی را برای شهرداری‌های مناطق ایفا می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: مردمی‌ترین نهادها در شهرداری، دفاتر توسعه محله هستند که بصورت کامل در معرض ارتباط با شهروندان قرار دارند و می‌توانند مطالبات شهروندان را که عمدتاً به حق هستند، به شهرداری مناطق منتقل کنند.

علی اکبری همچنین به موضوع طرح «حیاط تهران» و پروژه محرک توسعه برای اتصال محدوده اسلام‌آباد و پل مدیریت به محدوده باغ ایرانی و باغ مستوفی اشاره کرد و پیشنهاد داد جلسه‌ای برای پیگیری و تعیین تکلیف موضوعات مربوط به محدوده‌های مذکور برگزار شود.

تعیین تکلیف موضوعات بافت فرسوده مطالبات ساکنان ده‌ونک

حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد مثبت سازمان نوسازی در حوزه مطالعات، طرح‌ها و اقدامات درخصوص بافت‌های فرسوه به ویژه در مناطق جنوبی، گفت: محله زرگنده و ده‌ونک، دو محله اصلی در منطقه هستند که نیاز به توجه و اصلاحات مطالعاتی بیشتر دارند.

شهردار منطقه ۳ با بیان این که مسائل مربوط به تجمیع، شهرسازی و تعیین تکلیف موضوعات بافت فرسوده، دغدغه ساکنان این منطقه است، افزود: ما در راستای انجام طرح‌ها و پروژه‌های نوسازی با کمال میل و با تمام توان با سازمان نوسازی و معاونت شهرسازی و معماری همکاری خواهیم کرد.

جوانی با بیان این که مطالعات ما نسبت به محله ده‌ونک باید متفاوت باشد، خواستار تدوین برنامه زمانبندی از سوی منطقه و اعلام آن به سازمان نوسازی در جهت به نتیجه رسیدن طرح‌ها شد.       

۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 13989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =