ابلاغ پیام تبریک شهردار تهران به سفرای کشورهای اسلامی

مدیران شهری در مناطقی که سفارتخانه کشورهای اسلامی در آنها واقع شده، پیام تبریک شهردار تهران را به مناسبت هفته وحدت به سفرای این کشورها ابلاغ کردند.

به گزارش شهر، پیام تبریک علیرضا زاکانی شهردار تهران به سفرای کشورهای مسلمان حاضر در مناطق مختلف تهران به مناسبت هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) ابلاغ شد. بر همین اساس مدیران شهری در مناطق ۱، ۲، ۳، ۶، و ۱۲ با حضور در سفارتخانه های چند کشور اسلامی پیام تبریک شهردار تهران را به سفرای این کشورها ابلاغ کردند.

منطقه یک

در منطقه یک، محمدرضا پارسیان رئیس روابط عمومی و امور بین و الملل به همراه علی باقری شهردارناحیه ۷ این منطقه با حضور در سفارت جمهوری فدرال نیجریه، پیام تبریک علیرضا زاکانی شهردار تهران به مناسبت ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) را به سفیر و مردم نیجریه ابلاغ کرد.

همچنین پیام تبریک زاکانی به سفرای کشورهای ترکمنستان، سنگال، تاجیکستان، یمن، ازبکستان و قرقیزستان نیز توسط شهرداران نواحی منطقه یک به آنها تقدیم شد.

منطقه ۲

بر اساس این گزارش علی طهماسبی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ۲ با حضور در سفارتخانه‌های واقع در این منطقه و دیدار با سفرا پیام تبریک شهردار تهران را به آنها ابلاغ کرد.

او در این دیدار با بیان اینکه منطقه۲ افتخار دارد تا میزبان سفیران و نمایندگان سایر کشورها باشد، افزود: مدیریت شهری، دست دوستی و مهر شما را می فشارد و خواستار تعاملات فرهنگی با سایر کشورهای اسلامی است.

در این دیدار صمیمی، پیام تبریک علیرضا زاکانی شهردار تهران به مناسبت هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) به سفرای کشورهای الجزایر، تونس و مالزی در تهران ابلاغ شد.

منطقه ۳

پیام تبریک شهردار تهران به مناسبت  میلاد حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته  وحدت به سفرای کشورهای ، سوریه، ساحل عاج، قزاقستان، کویت، آذربایجان، عمان ، برونئی و قطر که در منطقه ۳ واقع شده اند ابلاغ و با استقبال قابل توجه سفرای این کشورها روبرو شد.

فلوریا آنت مدیر روابط عمومی منطقه ۳ به همراه مدیر اجتماعی ناحیه ٢ به عنوان نمایندگان شهردار منطقه با حضور در سفارت جمهوری عربی سوریه  پیام تبریک علیرضا زاکانی شهردارتهران را  به مناسبت ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت ،به سفیر و مردم کشور دوست و همسایه  ابلاغ کردند.

 شفیق دیوب ، سفیر جمهوری عربی سوریه در این دیدار گفت: شهردار تهران برادر و دوست ارزشمند من است وبنده مطلعم که ایشان و همانطور دیگر مقامات ایرانی علاقه‌مند به ارتقای سطح روابط میان دو کشور هستند.

دیوب ضمن تبریک متقابل هفته وحدت به مقامات  و ملت ایران ، یاد و خاطره سردار شهید و دلاور حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

به منظور ابلاغ پیام "دکتر زاکانی" شهردار تهران ، شهردار ناحیه ۵ منطقه ۳ به همراه مدیر روابط عمومی به نمایندگی ازشهردار منطقه با حضور در محل سفارت جمهوری قزاقستان،  پیام تبریک، مودت وگرامیداشت هفته وحدت را به سفیر این کشور «اسخت اورزاربای» تقدیم  کردند.

شهردار ناحیه  ٢ منطقه ۳ به همراه  مدیر روابط عمومی به عنوان نمایندگان حمید جوانی شهردار منطقه ، با حضور در سفارت جمهوری ساحل عاج  پیام تبریک علیرضا زاکانی شهردار تهران را  به سفیر و مردم ساحل عاج  ابلاغ کردند.

سفیر ساحل عاج این دیدار و توجه شهردار تهران را بسیار ارزشمند و موجب خرسندی برشمرد و افزود: در این سفارتخانه همواره به روی مردم ارزشمند ایران باز است.

منطقه ۶

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ به نمایندگی از ۶ سفارتخانه اسلامی در این منطقه با حضور در سفارتخانه بنگلادش ضمن دیدار و گفتگو با سفیر این کشور پیام شهردار پایتخت را به مناسبت هفته وحدت به وی ابلاغ کرد.

ابراهیم وجدانی مشاور شهردار و مدیر روابط عمومی این منطقه نیز با حضور در سفارتخانه های کشورهای اسلامی عراق، فلسطین، پاکستان ، اندونزی و لبنان به نمایندگی از شهرداری این منطقه با هریک از سفیران کشورهای مذکور دیدار و گفتگو کرد و پیام دوستی و همدلی شهردار تهران را به ایشان ابلاغ کرد.

براساس این گزارش هریک از سفرا ضمن خرسندی و تشکر از اقدام شهردار تهران روابط فی ما بین دو کشور را حسنه خواندند و بر تحکیم روابط و همکاری های فی مابین به ویژه در موضوع خواهرخواندگی تهران با پایتخت این کشورها تاکید نمودند.

منطقه ۱۲

مدیر روابط عمومی منطقه ۱۲ نیز هدیه و پیام تبریک شهردار تهران را تقدیم سفیر ترکیه کرد.

دریا اورس سفیر ترکیه نیز با تشکر از انتخاب هوشمندانه گلدان سبز ویژه به نشانه صلح و دوستی تقدیر کرد و با اشاره به مناسبت های فرهنگی و تاریخی دو کشور بر ارتباط بیشتر و موثرتر تاکید کرد.

او با اشاره به بافت تاریخی منطقه ۱۲ تهران و اماکن و معابر منحصربه فرد، این منطقه را با مناطقی از ترکیه مقایسه کرد و قرابت فرهنگی و تاریخی مردم دو کشور را مورد تاکید قرارداد و پیشنهاد ایجاد نمایشگاههای فرهنگی و خواهرخواندگی بین شهرهای ایران و ترکیه را مطرح شد که با استقبال دوطرف همراه بود.

۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 14007

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =