منطقه ۵، منطقه برتر در ایمن سازی ترافیک

همایش مهندسی و ایمنی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، با حضور سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و معاونین حمل و نقل ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری برگزار شد. در این همایش، منطقه ۵ از میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، به عنوان منطقه برتر در ایمن سازی ترافیک معرفی شد.

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی منطقه۵، محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران در این همایش با ارائه گزارشی توصیفی از اقدامات صورت گرفته مشترک میان شهرداری تهران و پلیس راهور و برنامه‌های پیش رو، از بررسی و ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲گانه شهرداری در راستای ایمن سازی، سخن گفت. در این ارزیابی، با بررسی ملاک هایی چون نورپردازی و آشکارسازی معابر، آشکارسازی موانع صلب، احداث دوربرگردان، ایجاد سرعت گیر و سرعتکاه برای مدیریت سرعت، نصب پل های عابرپیاده در محل های مناسب و... ، منطقه ۵ شهرداری تهران به عنوان منطقه برتر در اقدامات صورت گرفته ۶ ماه نخست سال در راستای ایمن سازی معرفی شد.

منطقه ۵ می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق باشد

سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در همایش مهندسی و ایمنی ترافیک، اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری منطقه ۵ را قابل قبول عنوان کرد و گفت: با تحلیل و ارزیابی که از عملکرد مناطق ۲۲ گانه شهرداری صورت گرفت، اقدامات شهرداری منطقه ۵، موثرتر و پیشتاز از سایر مناطق شناخته شد که این موضوع می تواند الگویی برای سایر مناطق باشد. البته که در ۶ ماه دوم سال نیز، عملکرد همه مناطق بار دیگر ارزیابی خواهد شد.

منطقه ۵ برنامه محور عمل کرد

مهدی نوروزی، معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۵ نیز درباره کسب مقام اول در میان مناطق ۲۲گانه، گفت: ما از ابتدای کار، کمیته تخصصی ایمنی و تصادفات را در منطقه ایجاد کردیم که جلسات آن به طور منظم و هفتگی در حال برگزاری است. در این جلسات اعضای پلیس راهور و همکاران ما در شهرداری چه در حوزه ترافیک و چه در دیگر حوزه‌های مرتبط به فراخور موضوع در حال بررسی، حضور دارند. در کمیته ایمنی و تصادفات، تصادفات و موضوعات شهری مطرح و بر اساس آنها درباره ایمن سازی برنامه ریزی می کنیم.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه ۵، افزود: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۵۰ نقطه در منطقه ۵ سرعتکاه‌های آسفالتی به همراه خط کشی و تابلوگذاری نصب شده است. از سوی دیگر چراغ های ال ای دی در بسیاری از بزرگراه های ما نصب شد. همچنین موضوع مهم دیگری که به صورت ابتکاری توسط شهرداری منطقه ۵ صورت گرفت روشن شدن تمام زیر پل های همسطح بود که با همت ویژه همکاران ما در امور شهری و زیبا سازی شهرداری صورت گرفت. از سوی دیگر، تمام المان‌های صلب در منطقه علامت‌گذاری و از شبرنگ‌های مخصوص ترافیکی در آن استفاده شد.

نوروزی با بیان اینکه، ما به طور مرتب در حال پایش شهر هستیم، افزود: در طرح جهادی که طی چند ماه گذشته در دستورکار قرار داشت، در هر ناحیه، ۵ محور انتخاب شد و به شکلی ویژه نوسازی و بازبینی علائم و تجهیزات ترافیکی آن مورد توجه قرار گرفت. در این طرح ضمن نوسازی تابلوها، اگر در نقطه ای، تابلویی مورد نیاز نبود، حذف شد و در مکان هایی که نیاز به تابلو وجود داشت، تابلو نصب شد. نوسازی تابلوها از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه به مرور تابلوها و علائم فرسوده شده و آن بازتاب نور مورد نظر را نخواهد داشت .

معاون حمل و نقل شهرداری منطقه ۵ در پایان با بیان اینکه ما از ابتدای سال تلاش کردیم تا برنامه محور حرکت کنیم، گفت: اکنون در تلاش برای برنامه ریزی سال ۱۴۰۱ با توجه به بودجه و اعتبارات تخصیص شده به این حوزه هستیم تا کاملا  مشخص باشد که سال آینده در چه زمانی چه اتفاقی رخ خواهد داد و همه چیز طبق برنامه‌ریزی باشد. در نظر داریم که در سال آینده نیز به کمیته تخصصی ایمنی و تصادفات توجه ویژه ای داشته باشیم.

۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 14025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =