ضرورت بازنگری و نگاه عمیق به منطقه ۱۰ پایتخت

شهردار منطقه ۱۰ پایتخت با حضور در مسجد امام سجاد (ع) ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با نمازگزاران و اهالی محله سلیمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، رضا شرفی شهردار منطقه به همراه جمعی از معاونان، مدیران، شهردار ناحیه یک و دبیران شورایاری با حضور در مسجد امام سجاد (ع) ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با شهروندان، در خصوص اقدامات صورت گرفته و چالش‌های موجود در این محله صحبت کرد.

در این برنامه شرفی با اشاره به این نکته که مردم تمام درخواست‌ها و مطالبات خود را به شهرداری عنوان می کنند، گفت: خدا را شاکریم شهرداری به عنوان سیستمی شناخته شده که مردم برای حل مشکلات خود به آن مراجعه می کنند ولیکن مردم باید بدانند که همه مشکلات توسط شهرداری حل نخواهد شد و سایر سازمان‌های خدمات‌رسان در حل مشکلات مردمی دخیل هستند و شهرداری به عنوان یک رابط و واسط بین مردم و دیگر نهادهای خدمات‌رسان پیگیر مطالبات و درخواست‌های شهروندان خواهد بود.

به گفته او برخی از درخواست‌های مردمی در حوزه شهرسازی براساس ضابطه نیست و شهروندان باید به این مسئله توجه داشته باشند که امکان ارائه خدمات و مساعدت خارج از چهارچوب ضوابط را نداریم اما با تمام توان تلاش می‌کنیم مشکلات مردم را براساس قوانین برطرف کنیم.

شهردار منطقه ۱۰ در ادامه ضمن تشریح قدمت، سابقه و پیشینه محله سلیمانی و اقدامات صورت گرفته در این محله، گفت: باتوجه به عدم وجود شیب یکسان انهار شرقی و غربی و عدم اتصال به شبکه فاضلاب شهری و بروز بوی نامطبوع در این ناحیه، عملیات لایروبی انهار دراین ناحیه از دو مرتبه در هفته افزایش پیدا کرده و به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

او افزود: ۸۰ درصد شبکه فاضلاب شهری در منطقه تکمیل شده و تنها ۲۰ درصد آن باقی مانده اما با این وجود، هنوز ۴۰ درصد انشعاب به شبکه فاضلاب شهری متصل نشده است و از شهروندان خواست برای اتصال مراجعه کنند.

شهردار منطقه ۱۰ در بخشی از سخنان خود تکمیل شبکه فاضلاب شهری را از جمله وظایف و برنامه های خود در دوران تصدی مسئولیت در شهرداری منطقه ۱۰ برشمرد و در ادامه از تعیین مشاور برای بازنگری طرح بزرگراه یادگار امام (ره) خبر داد و گفت: باتوجه به طراحی طرح تفضیلی، تغییرات مثبتی در خیابان شهید رنجبر شده که سود آن به شهروندان ساکن در این منطقه می رسد.

شرفی به اقدامات انجام شده از سوی شهردار پیشین در محور شهید رنجبر از جمله ساماندهی، بهبود وضعیت بصری و حل مسایل ترافیکی آن اشاره کرد و وعده ساماندهی انهار محله سلیمانی را داد و گفت: درصدد اتصال این انهار به شبکه جمع آوری آب‌های سطحی هستیم و به معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه هم دستور خرید دریچه‌ها را داد.

در ادامه این برنامه دبیر شورایاری حضور شهردار منطقه در مساجد و در میان اهالی محل را نشانه عزم او برای حل مسائل و مشکلات شهروندان دانست و ضمن اشاره به مشکلات و معضلات موجود در این محله گفت: با توجه به وسعت، گستردگی و حجم مسائل و جمعیت شهروندان ساکن در این ناحیه، سال‌ها خواهان تقسیم آن به دو ناحیه مستقل بودیم که متاسفانه این امر محقق نشد.

 شهردار منطقه در این برنامه به صورت چهره به چهره با ۵۱ نفر از نمازگزاران مسجد دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و  دغدغه‌های اهالی محله سلیمانی قرار گرفت و دستورات لازم برای پیگیری درخواست شهروندان را صادر کرد.

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 14081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =