شهرداری خود را به حمایت از زنان کارآفرین ملزم می داند

توکلی زاده در بازدید از بازارچه دست آفریده های زنان کارآفرین شهر تهران در بوستان لاله گفت: بیماری کرونا، در دو سال گذشته لطمه‌ جدی به بدنه‌ اشتغال ‌های خانگی زده است. به خصوص اقشار سرپرست خانوار که محوریت منبع درآمد آن ‌ها از طریق کسب و کارهای کوچک است، از همین رو شهرداری وظیفه حمایت از این کسب و کارها را بر خود لازم دانسته تا از تعطیلی قطعی آن ها جلوگیری شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ابراز تاسف از وضعیت سخت کارآفرینان و کسب و کارهای خانگی در دوران کرونا گفت: کسب و کارهای کوچک در دو سال گذشته، عمده بازار عرضه و فروش خود را از دست داده اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: برنامه‌ شهرداری و در راس آن معاونت اجتماعی این است در شرایط فعلی که به دلیل واکسیناسیون عمومی بستر برای فعالیت این کسب و کارها فراهم تر است، با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی، آن دسته از مشاغلی که هنوز تعطیل نشده و فعالیت دارند با مدیریت نهاد های مرتبط در بازارچه‌ های شهری مستقر شوند تا بتوانند محصولات خود را به عموم مردم عرضه کنند.

توکلی زاده بیان کرد: البته برنامه‌ دیگر معاونت اجتماعی عرضه محصولات در بازارچه ‌های مجازی به طور دائمی برای کارآفرینان است که احیانا اگر شرایط کرونایی ادامه دار بود و محدویت‌ در برگزاری بازارچه وجود داشت، این کسب و کارها کمتر دغدغه فروش محصولات خود را داشته باشند.

به گفته او در حال حاضر امکان عرضه محصولات در فضای مجازی برای کارآفرینان فراهم شده است اما نیاز به تبلیغ دارد که جمعیت بیشتری متوجه این محصولات شوند تا فروش کالاهای کسب و کارهای کوچک، رونق بیشتری داشته باشند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در پایان عنوان کرد: در خلال بازدید با مسئولان این بازارچه هماهنگی ‌هایی صورت گرفت تا با همکاری نهادهای هدف برای رونق و کسب مجوزهای این کسب و کارها، شرایط برای کارآفرینان تسهیل شود تا بتوانیم زمینه فعالیت کارآفرینان و مشاغل خانگی را بیش از پیش دسترس پذیر کنیم.

در ادامه این بازدید زهرا بهروز آذر، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز، درباره نحوه فعالیت ‌های بازارچه ‌های شهری گفت: یکی از دغدغه‌ های ما تامین معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار است. برای این مسئله چندین راهکار مدنظر داریم که از این طریق حمایت‌ های مورد نیاز کارآفرینان، صورت گیرد. بخشی از این حمایت ها شامل آموزش مهارت است که با کمک دانشگاه‌ ها و مراکز توانمند سازی انجام می‌شود و بخش دیگر این بسته حمایتی، کمک به اشتغال آن‌ها است که همه‌ این موارد در مرکز توانمندسازی کوثر صورت می‌گیرد.

به گفته مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بخش مهم این چرخه‌ حمایتی، تامین بازار فروش است که اداره کل امور بانوان قصد دارد با برپایی بازارچه‌های دائمی و فصلی این مسیر را برای کارآفرینان هموار سازد.

بهروز آذر با بیان اینکه بازارچه بوستان لاله، یکی از بازارچه‌ های فصلی پایتخت است که بعد از دو سال شاهد برگزاری بازارچه دست آفریده های زنان کارآفرین شهر تهران است، گفت: با هماهنگی‌ های صورت گرفته با استانداری و سازمان زیبا سازی شهر تهران، قصد داریم به طور مداوم در تمامی بوستان‌های تهران اینچنین بازارچه هایی را برپا کنیم.

او در پایان بیان کرد: یکی از رویداد های مهمی که شهرداری پیش رو دارد، برگزاری نمایشگاه بزرگ زنان و تولید ملی است. با برنامه‌ ریزی ‌های صورت گرفته در تلاش هستیم در فصل پاییز این نمایشگاه را با حضور کارآفرینان و زنان سرپرست خانواری که صاحب کسب و کارهای کوچک مقیاس هستند به همراه شرکت ‌های تولیدی که بدنه نیروی کار خود را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند در بوستان گفتگو برگزار کنیم. نمایشگاهی که این فرصت را به شهروندان می دهد تا بخشی از نیازهای خود را با قیمت مناسب‌تر از تولیدکنندگان بدون دخالت واسطه، تهیه کنند.

گفتنی است بازارچه دست آفریده های زنان کارآفرین شهر تهران از نهم آبان ماه آغاز به کار کرده و تا  ۱۷ ماه جاری در بوستان لاله واقع در بلوار کشاورز، تقاطع خیابان کارگر، پذیرای شهروندان است.

۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 14104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =