نیاز امروز جامعه حرکت در مسیر تحقق شعار انقلاب / هدف گذاری ۵۲ فعالیت محله ای بر اساس خدمت جهادی و حضور نخبگان

علیرضا زاکانی گفت: آنچه امروز نیاز جامعه ماست حرکت در مسیر تحقق شعار انقلاب اسلامی است و باید بتوانیم شعارها را در مقام عمل محقق کنیم. 

به گزارش خبرنگار شهر علیرضا زاکانی شهردار تهران در دیدار با نخبگان منطقه ۱۴ ضمن گرامیداشت روز ۱۳ ابان گفت:بسیار خرسندم که محضر شما عزیزان نخبه هستم و از صحبت های شما استفاده کردم و هستند افرادی که دارای ایده هستند و بنده توفیق حضور در بین آن ها را ندارم و امیدوارم بتوانیم با فهم وظایف و رسالت خود گامی در مسیر خدمت به شهروندان برداریم.

شهردار تهران افزود: منطقه ۱۴ دارالمومنین است و به اقتضا ظرفیت های موجود در منطقه و بنده به واسطه وجود شرایطی از جمله گذراندم دوران تحصیلی در این منطقه با اجزا و عناصر آن  آگاه هستم و این ظرفیت بالا امکاناتی را برای ما فراهم می کند تا در کنار شهردار منطقه بتوانیم گام موثری پر مسیر خدمت برداریم.

زاکانی گفت: آنچه امروز نیاز جامعه ماست حرکت در مسیر تحقق شعار انقلاب اسلامی است و بتوانیم شعارها را در مقام عمل محقق کنیم. 

او ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه دولت سازی و اجتماع سازی را بر عهده داریم و این بدون حرکت بر محور مردم که بخشی از آنها نخبگان هستند امکان پذیر نیست.

شهردار تهران افزود: امروز ۲ ماه و ۲ روز است که در خدمت مردم هستیم و برای خدمت به مردم برای رسیدن به فهم دقیق باید  شفافیتی برای تهران در نظر بگیریم و نکته دیگر این است که بتوانیم بر اساس محور خدمت هم افزایی حاکمیتی برای تغییر در شهر تهران را برای مسئولین ایجاد کنیم.  

زاکانی گفت: شهر تهران به تعبیر رهبر عزیز تر از جانمان یک کشور است و وقتی صحبت از ۹ میلیون ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شب و ۱۴ میلیون جمعیت روز تهران می شود نیازمندی تغییر و تحول ایجاد می شود.

او ادامه داد: آنان که قابلیت و قدرت تحول در شهر را دارند مردم هستند و مردم باید در مسیر تغییر و تحول قرار بگیرند و در کنار آن نیز از تمام ابزارها استفاده کنیم و به فضل الهی شهری خلاق را ببینیم

شهردار تهران افزود: شهرداری تهران بنا دارد تمام مسئولیت های مرتبط با خود را بپذیرد و خود را در جایگاه یک نهاد خدمتگزار و خدماتی قرار دهد و  اگر بتوانیم به سمت مدیریت واحد شهری حرکت کنیم بسیاری از مشکلات شهر و کشور حل می شود زیرا رابطه مستقیمی بین تهران و دیگر شهرها وجود دارد.

زاکانی گفت: یکی از وجوه مغفول مانده در دوره گذشته، جنبه های نرم افزاری شهر است تا بتوانیم به وسیله آن روح شهر را مدنظر خدمت قرار دهیم.

او ادامه داد: امروز نیازمند تحول توامان در روح و کالبد شهر هستیم و برای دنبال کردن این هدف یکی از مسیرها امکان تحقق مردم سالاری در شهر است و باید بتوانیم آن را به درستی پیاده سازی کنیم و برای این مقصود دو مسیر وجود داردکه یکی از آنها بستر فکری و بخش دیگر بهره مندی از نخبگان و فعالان محلی است.

شهردار تهران افزود: باید به سمت مسیری حرکت کنیم که اداره محلات از طریق نخبگان انجام شود و شهرداری در خدمت محلات و نخبگان پایتخت باشد و آنها در عمل امکان را در خدمت بگیرند و در خدمت مردم قرار دهند و این همان سطحی است که هر مرحله نیاز به قرار گاه دارد .

زاکانی گفت: نکته دیگر این است که در کف جامعه توجه بر این است که بتوانیم ۵۲ فعالیت را هدف گذاری کنیم و جریان های جهادی آن را دنبال کنند و از این راه شاخص های محلی تغییر کند.

او ادامه داد: در طول سال باید شهر را زنده و فعال ببینیم و آنچه برای شهرداری مهم است عهده داری مسئولیت ها از سوی شهرداری تهران است ‌و باید بدانیم شهرداری به تنهایی نمی تواند در این مسیر حرکت کند.

شهردار تهران افزود: عظمت و بزرگی افرادی که در این منطقه (منطقه ۱۴) زندگی می کنند را باید بدانیم و تا هستند باید از ظرفیت آن ها استفاده کرد و آنها که از دنیا رفتند نیز در جوار رحمت حق قرار داشته باشند.

زاکانی گفت: سعی ما این است آنچه که در گام دوم انقلاب اسلامی مورد نیاز است بتوانیم وظایف خود را در این حوزه انجام دهیم و خود را فدای مردم کنیم.

۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 14134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =