اقدامات شهرداری مناطق ۴، ۶ و ۱۹ در شب بارانی پایتخت

شهرداری مناطق تهران از ابتدای سال لایروبی انهار، مسیل‌ها و کانال‌ها و همچنین جمع آوری زباله‌ها از انهار را به صورت مستمر انجام داده‌اند تا بحرانی در زمان بارش شدید باران رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار شهر، باتوجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، پایتخت در شهر گذشته درگیر بارش باران نسبتاً شدیدی بود که در همین راستا نیروهای خدماتی شهرداری مناطق ۴، ۶ و ۱۹ اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از سیل و آبگرفتگی در معابر انجام دادند.

بازدید مستمر ۶ اکیپ ۱۳۷ در منطقه ۶

معاونت روابط عمومی منطقه ۶ تهران درباره بارندگی شب گذشته اعلام کرد است که باتوجه به پیش بینی های انجام شده تمامی ورودی کانالها، انهار و حوضچه های سطح محدوده به صورت برنامه ریزی شده لایروبی و پاکسازی شده بودند و در زمان شروع بارش در سطح محدوده تعداد ۳۲ عامل ثابت در ورودی کانال ها و حوضچه با تجهیزات کامل مستقر شده است.

همچنین تعداد ۶ اکیپ ۱۳۷ به طور مرتب از سطح محدوده نواحی ۶ گانه بازدید و درصورت وجود مشکل آن را رفع می‌کردند. از این تعدادحوضچه، ۱۳ مورد ورودی به کانال های هدایت آب سطحی بوده که خوشبختانه هیچگونه مشکل آبگرفتگی در سطح محدوده منطقه وجود نداشته است.

 طی دو ماه گذشته در قطعه اول کانال خیام واقع در میرزای شیرازی تقاطع خیابان نژادکی به طول ۲۵۰ متر و خیابان انقلاب از تقاطع موسوی تا ضلع جنوب میدان فردوسی نیز به طول ۲۵۰ متر لایروبی کانال انجام شده است تا در طول بارندگی ها مشکلی وجود نداشته باشد.

ضلع شمال میدان حضرت ولیعصر (ع) درباره انتقال آب نهر دو طرف شمال میدان به جنوب فقط در حد تجهیز کارگاه اقدام شده است.

نهر خیابان حضرت ولیعصر (ع) حد فاصل بوستان ساعی تا پل شهید همت فاقد هرگونه ورودی به کانال خاکریز آب بوده که در زمان بارش های شدید با توجه به جاری شدن آب از میدان ونک و فرعی های خیابان حضرت ولیعصر (ع) ( محدوده شهرداری منطقه ۳ ) به دلیل عدم کشش انهار آب در سطح سواره رو جاری می‌شود.


اقدامات پیشگیرانه منطقه ۴ برای جلوگیری از طغیان احتمالی مسیل‌ها

محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه با آغاز بارش باران از شبانه روز گذشته در شهر تهران، بیش از ۱۰۰ نیروی خدمات شهری در معابر منطقه ۴ برای جلوگیری از طغیان ها و آبگرفتگی های احتمالی مستقر شدند و همچنین طرح لایروبی تمامی مسیل ها و کانال های روباز و بسته منطقه ۴ از شهریور امسال به صورت برنامه ریزی شده اجرا شد، گفت:پیش از آغاز بارش های پاییزی، لایروبی و پاکسازی مستمر مسیل‌ها، کانال ها و حوضچه های رسوبگیر  ورودی شبکه های اصلی طبق برنامه زمانبندی روزانه انجام شد و با آغاز بارش ها، شاهد وضعیت متعادل در سطح منطقه ۴ بودیم.

او افزود: در این راستا اقدامات پیش از بارش نسبت به احصاء و رفع معضلات موجود در خصوص کنترل و پایش آب های سطحی (لایروبی و حفر چاه) پیرامون نقاط مستعد آبگرفتکی و آبماندگی، بررسی منهول های آدم رو شبکه های اصلی جمع آوری آبهای سطحی، احصاء و رفع نقیصه  عدم وجود شبکه در ورودی حوضچه های مرتبط به شبکه های جمع آوری آبهای سطحی و جلوگیری از ورود هرگونه زباله و بازدید و کنترل ادوات و ملزومات مورد نیاز و تجهیزات انفرادی کارگران اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۴ بیان کرد: در شبانه روز گذشته گشت زنی  و بازدید از شبکه های اصلی جمع آوری آب های سطحی و  نقاط حساس و مستعد محدوده، آمادگی کامل عوامل پیمانکاری با تجهیزات کامل  و  استقرار عوامل کارگری با تجهیزات مورد نیاز در نقاط حساس از طغیان های احتمالی اجرایی شد.

پوریافر عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل آبگرفتگی در سطح معابر تخلیه زباله در انهار است که از شهروندان تقاضا می کنیم نسبت به تخلیه زباله در سطل های مخصوص اقدام نمایند تا شاهد ابگرفتگی در زمان های بارش باران نباشیم.

تردد روان خودروها در تمامی محورها و معابر داخلی منطقه ۱۹


علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به انجام پایش های مستمر در معابر داخلی و محورهای بزرگراهی محدوده منطقه گفت: با توجه به بارش های دیروز کنترل و اقدامات لازم به منظور جلوگیری از هر نوع آب گرفتگی در معابر محدوده‌ منطقه به ویژه نقاط حساس از جمله بزرگراه آزادگان زیر پل شهید کاظمی، خیابان میثاق شمالی تقاطع تندگویان، بلوار علامه عسگری تقاطع سه راه باقرشهر، بزرگراه آزادگان شرق به غرب، خیابان شهید رحمانی تقاطع میثاق و میعاد و ... صورت گرفته واین نقاط با استقرار نیرو و تجهیزات لازم تحت کنترل کامل هستند. 

او با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی در تردد خودروها و شهروندان گزارش نشده است، ادامه داد: پیش از این نیز اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آب ماندگی های احتمالی در معابر این منطقه صورت گرفته که از جمله آن ها لایروبی مستمر انهار روباز و روبسته برای هدایت آب های سطحی و رفع مشکل برخی از چاه های جذبی از طریق احداث نهر و لوله گذاری بوده است.

شهردار منطقه با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیت لایروبی، نظافت انهار، شستشو و تخلیه دریچه های نصب شده روی انهار بیان کرد: به منظور جلوگیری از تجمع زباله و آبگرفتگی در انهار اصلی، حوضچه های واقع در ورودی این انهار مجهز به سیستم های زباله گیر شده است.

به گفته توکلی این منطقه از ۴ کانال اصلی شامل بهشتی، دولتخواه، بهمنیار و آزادگان برخوردار است که به دلیل منتهی شدن شبکه های فرعی جمع آوری آب های سطحی به آنها، جلوگیری از ورود زباله به این کانال ها در بروز سیلاب های احتمالی هنگام بارندگی ها اهمیت بسیاری داشته و در اولویت اقدامات شهری قرار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: عوامل خدمات شهری به منظور رفع هرگونه آب گرفتگی و با آب ماندگی احتمالی در آماده باش کامل هستند.

۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 14153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =