خانه نیما یوشیج آماده بهره برداری است

صیادی گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران در تلاش برای مساعدت و مشارکت در زیباسازی و ارتقای ایمنی فضاهای فرهنگی، بافت‌ها و آثار تاریخی پایتخت است و بر همین اساس مرمت خانه نیما یوشیج، شاعر نامداری ایرانی پس از تحویل در دستور کار این سازمان قرار گرفته و به اتمام رسید.

به گزار ش شهر رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با اشاره به اینکه خانه نیما یک خانه ی موزه ای است و کاربری تعریف شده برای آن «موزه شعر نوین ایران» است، گفت: هفته گذشته تحویل موقت خانه نیما از سوی پیمانکار به سازمان انجام شد و بنا هم اکنون آماده بهره برداری است.

اوبا اعلام اینکه با توجه به شرایط بنا ، مرمت استحفاظی خانه اولین اقدام ضروری برای حفظ آن بود که صورت گرفت، افزود: مرمت استحفاظی و اضطراری خانه که شامل استحکام بخشی سقف شیروانی و ستون ها بوده، به پایان رسیده و مرمت و بازسازی دیوارها، کف سازی محوطه و بازسازی در و پنجره ها نیز انجام شده است.

صیادی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های این سازمان برنامه‌ریزی، مدیریت، توسعه، اجرا و نظارت بر فعالیت‌های هنری شهری در همه‌ فضاهای عمومی شهر تهران است، گفت: سازمان زیباسازی تلاش می کند به مساعدت و مشارکت در زیباسازی و ایمنی فضاهای فرهنگی، بافت‌ها و آثار تاریخی بپردازد.

بر اساس این گزارش خانه نیما یوشیج در کنار خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در منطقه شمیرانات از ارزش تاریخی، فرهنگی برخوردار است. این خانه در دوره پهلوی دوم ساخته شده و در کنار ارزش فرهنگی از ارزش تاریخی برخوردار است. این مجموعه در سال های گذشته در خطر تخریب قرار داشت که با مرمت کامل ، امکان بهره‌برداری از آن فراهم شده‌است.

عملیات بهره‌برداری از این بنای تاریخی در حال طراحی است و به زودی توسط سازمان زیباسازی اعلام خواهد شد.

خانه نیما یوشیج در منطقه شمیران تهران، خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی واقع شده و در سال ۱۳۸۰ توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت و در سال ۱۳۹۸ از سوی سازمان زیباسازی خریداری شد.

۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 14174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =