آمادگی کامل نیروهای منطقه ۱۵ در کنترل آبهای سطحی

شهردار منطقه ۱۵ از آماده باش کامل و حضور صددرصدی عوامل ستاد بارش منطقه ۱۵ در بارش‌های چند روز گذشته پایتخت و کنترل و مهار آبهای سطحی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ شهردار منطقه به آماده باش نیروهای شهرداری و اقدامات پیشگیرانه منطقه اشاره کرد و گفت: با لایروبی و رسوب برداری مستمر شبکه‌های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی شامل انهار روبسته و روباز، حوضچه‌های رسوبگیر، منهول ها، کانال ها و مسیل‌ها و همچنین تعیین وظایف و تقسیم بندی کار و صحت عملکرد تجهیزات نواحی و ستاد مرکزی بارش منطقه عملیات کنترل و مهار آبگرفتگی به خوبی اجرا شد.

او افزود: با اعلام اطلاعیه سازمان هواشناسی و با آمادگی که در نیروها وجود داشت، عوامل در محل‌های تعیین شده و به ویژه در ۲۳ نقطه حساس آبگیر سطح منطقه شامل زیر پل بسیج، بزرگراه‌های امام رضا(ع)، امام علی (ع)، زیر پل خاوران و ...مستقر شدند و این محل‌ها به شدت کنترل شد.

صباغ بیان کرد: علیرغم ارتفاع بالای یک متر در کانال سرخه حصار در زمان بارش، با توجه به لایروبی‌های مستمر خوشبختانه مشکلی در این محدوده به وجود نیامد و فقط ۲۵ مورد آبگرفتگی اعلامی شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ که موارد جزئی بود به سرعت رفع شد.

به گفته او؛ سرازیر شدن زباله و ضایعات از مناطق بالادست و تجمع و رسوب در شبکه‌های منطقه  بیشترین علت آبگرفتگی‌ها بود که با حضور به موقع نیروها برطرف شد و در حال حاضر وضعیت مسیل‌ها، کانال‌ها، منهول‌ها و سایر اجزای شبکه جمع آوری آب‌های سطحی منطقه در حالت عادی قرار دارد.

صباغ افزود: با توجه به شدت بالای بارش‌ها، به معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ماموریت داده شد تا نسبت به انتقال افراد کارتن خواب به گرمخانه منطقه اقدام شود.

شهردار منطقه در پایان ضمن تشکر از هماهنگی نیروها و  خدا قوت به تمامی عوامل برای تلاش‌هایی که در طول سال و همچنین اقدام جهادی که در طول زمان بارندگی داشتند، گفت: با انجام تمهیدات مناسب و اقدامات مناسب پیشگیرانه، هم اکنون تردد روان خودروها و شهروندان در معابر منطقه برقرار است و علیرغم تداوم بارندگی‌ها، مشکل جدی در منطقه گزارش نشده است.

۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 14175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =