سرپرست سازمان مدیریت بحران تهران، مدیر کمیته تاب آوری شهرهای آسیایی شد

در حکمی که به امضای گشتاسب مظفری دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی رسیده، علی نصیری به عنوان مدیر کمیته مدیریت بحران و تاب‌‎آوری شهرهای آسیایی انتخاب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در حکمی که به امضای گشتاسب مظفری دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی رسیده ، چنین آمده است: امیدوارم که با مدیریت خوب، تجارب عالی ، دانش فنی و خلاقیت و مشارکت موثر جنابعالی مجمع شهرداران آسیایی بتواند در دوره جدید خود ماموریت‌ها و اهدافش را به خوبی پیش ببرد.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه کمیته‌های دائمی تاب‌آوری در برابر حوادث در پنجمین دوره مجمع شهرهای آسیایی در غازیانتپ ترکیه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

مجمع شهرداران آسیایی، مجمعی بین‌المللی است که سال ۲۰۰۸ با هدف ترغیب و کمک به همکاری میان شهرها، شهرداریها و دولت‌های محلی، تقویت مدیریت شهری از طریق همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه، ارتقا دسترسی به توسعه پایدار شهری و ... تاسیس شده است. تهران، استانبول، بانکوک ، هایکو و غازینتپ به ترتیب ریاست دوره های اول تا پنجم را برعهده داشته اند.

پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با مجموعه نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلفی چون تاب‌آوری شهری، هوشمندسازی، زیست‌پذیرکردن شهرها، حمل و نقل شهرهای آسیایی، با حضور مدیران و کارشناسان شهری از ایران و نیز سایر شهرهای آسیایی در شهر غازیانتپ برگزار شد که برگزاری ششمین دوره آن در دست برنامه ریزی است.

 گشتاسب مظفری در نشست معارفه مدیر کمیته تاب‌آوری این مجمع با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و همکاری‌های بین‌المللی صورت گرفته در قالب فعالیت این مجمع به معرفی کمیته‌های مختلف پرداخت و ابراز امیدواری کرد که در قالب کمیته تاب‌آوری بتوان نگاهی ویژه به موضوع ایمنی در شهرها و نیز همکاری‌های مشترک بین‌المللی در این زمینه داشت.

او گفت: هدف این است که در قالب فعالیت‌های این کمیته ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف ، در زمینه پیشگیری و کاهش ریسک بتوانیم از همکاری و تجربیات مشترک استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیر کمیته تاب آوری مجمع شهرداران آسیایی نیز در این دیدار گفت: ارتباطات بین المللی برای استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها در موضوع تاب آوری، کاهش ریسک و افزایش ایمنی در شهرها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

او افزود: ما ضمن افزایش توانایی، تلاش می‌کنیم پتانسیل و ظرفیت‌های خود را نیز معرفی کنیم.

ارتقای همگرایی و انسجام بیشتر کشورها، شهرها و شهروندان آسیایی، کمک به حفظ و تقویت فرهنگ و هویت بومی و محلی شهرهای آسیایی در عین تعامل و همگرایی با سایر مناطق جهان، توسعه مناسبات و همکاری‌های فنی و تخصصی میان شهرها، شهرداران و مقامات شهری آسیایی و آماده‌سازی شهرها و شهروندان برای  رویایی با چالش‌های پیش رو، ترسیم چشم‌انداز مشترک و تبادل تجربیات در حوزه مدیریت شهری بخشی از اهداف این مجمع به شمار می‌آید.

کمیته‌های هوشمند سازی، ترافیک و حمل و نقل عمومی، فرهنگ و اقتصاد گردشگری و کمیته تاب آوری، کمیته‌های مختلف این مجمع را تشکیل می‌دهند.

۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 14183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =