امیدآفرینی در شهروندان با انجام خدمات اثربخش

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با همراهی علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ و علیرضا صادقی مدیر کل حریم شهر تهران با حضور در حریم ناحیه ۵ منطقه به بررسی مطالبات و موضوعات مدیریتی این محدوده از شهر تهران پرداختند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از محدوده روستاهای کریم آباد، شهرک رسالت و صالح آباد واقع در حریم منطقه ۱۹، کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران را به معنای واقعی و ملموس از مهمترین معیارها در ارائه خدمات به شهروندان اعلام کرد و گفت: این بدین معنا است که خدمات رسانی به شهروندان مناطق جنوبی با همان کیفیت خدمات مناطق بالای شهر تهران انجام شود و ضرورت دارد این نوع نگاه همواره در دوره جدید مدیریت شهری مدنظر قرار گیرد.
او طی گفت و گو با مدعوین، به ارائه پیشنهاداتی درخصوص حل مسائل مختلف روستاهای صالح آباد، شهرک رسالت و کریم آباد پرداخت و گفت: در همین راستا تشکیل سه کارگروه در بحث خدمات شهری و موضوعات منجر به مدیریت شهری با مدیریت شهردار منطقه، نمایندگان مردم و شوراهای روستا، یک کارگروه با محوریت مدیرکل حریم و نمایندگان مردم در بحث حریم و یک کارگروه نیز با مدیریت بخشدار، دهیاران، اعضای شورا و ادارات و سازمان های خدمات رسان پیشنهاد می شود.
به همین منظور نیز با احصاء مشکلات در قالب کارگروه های پیشنهادی، پیگیری های لازم برای ارائه راهکارهای مورد نیاز و تعیین مدت زمان انجام کار ارائه می شود ضمن اینکه در همین راستا جلسات هم اندیشی با هدف ارائه گزارش درخصوص اقدامات اجرایی و تعیین مسیر حرکت برای رفع حداقل بخشی از مشکلات این سه روستا برگزار خواهد شد.
به گفته این مسئول خدمت مؤثر و حل مشکلات مردم در حد توان و امکانات موجود که با هم افزایی بین دستگاه ها و سازمان ها اتفاق می افتد باعث امیدآفرینی در شهروندان خواهد شد.  
در ادامه این بازدید علی توکلی شهردار منطقه برگزاری چنین جلساتی را باعث ایجاد هم افزایی دانست و با اشاره به وجود دو ناحیه در محدوده حریم این منطقه گفت: مشکلات موجود در حوزه حریم ناشی از منازعات مرزی بوده و هرنوع اقدامی چون با حساسیت نهادهای نظارتی مواجه می شود باید با اخذ مجوز صورت گیرد.
او ادامه داد: منازعات مرزی در خدمات رسانی، ضمن ایجاد ابهام در مجموعه ها و نهادها باعث عدم وحدت رویه خواهد شد.
توکلی خاطرنشان کرد: ۱۱ منطقه در شهرداری تهران دارای محدوده حریم و از همین مشکلات با شدت و حدت مختلف برخوردار هستند و انجام هر اقدامی ملزم به اخذ مجوز از اداره کل حریم است.
توکلی خواستار استمرار این جلسات با حضور شهرداری، بخشداری و شورایاری به منظور حل موضوعات مورد بررسی از جمله حل مشکلات ورود و خروج و ترافیک حریم منطقه شد.
علیرضا صادقی مدیرکل حریم شهر تهران نیز طی این بازدید با اشاره به حل مشکلات حریم در قالب طرح ساختاری اعلام کرد: در این طرح  که بزودی در صحن شورا بررسی خواهد شد، ضرورت دارد قبل از تصویب طرح به نظرات مردم و نیز شوراها و دهیارها توجه کنیم.  
او تصریح کرد: برای ارائه خدمات عمومی و عام المنفعه همچون احداث مدرسه، افزایش سرانه های فرهنگی و ورزشی و... تا جایی که برای مردم حقوق مکتسبه ایجاد کند، مساعدت خواهیم کرد.
براساس این گزارش در طول این بازدید که از بوستان شهدای صالح آباد، پایانه اتوبوسرانی واقع در خیابان شهید اناری، روستای کریم آباد، مساجد امام زمان (عج) شهرک رسالت و ۱۴ معصوم (ع) صالح آباد و... انجام شد، مسئولین حاضر از خانواده معظم شهید محسن علیرضا از شهدای گرانقدر دفاع مقدس که در شهرک رسالت سکونت دارند، تقدیر کردند.
طی نشستی که در مسجد ۱۴ معصوم (ع) برگزار شد مسائل مختلف روستاهای حریم از جمله فضاسازی ضلع غربی بوستان صالح آباد و افزایش سرانه های ورزشی این بوستان، رفع معارض مدرسه کیهانی، ایجاد دسترسی های محلی و حل مشکلات ترافیکی، تکمیل عملیات عمرانی پل نیمه کاره در صالح آباد و... طرح و بررسی شد.  
حسین مطلبی نژاد بخشدار شهر آفتاب، محمود ترفع رئیس سازمان اتوبوسرانی شهر تهران، مسئول بنیاد مسکن، مسئول کلانتری، دهیاران روستاهای صالح آباد و رسالت و نمایندگان سازمان های خدمات رسان از دیگر حاضرین این جلسه بودند.
 

۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 14186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =