بازدید شبانه و سرزده از میزان آمادگی مناطق در برابر بارندگی

معاونان خدمات شهری و هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در بازدیدی سرزده از مناطق ۱، ۳ و ۵ وضعیت آبگرفتگی معابر و میزان آمادگی این مناطق را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، در پی بارش‌های روزهای اخیر در تهران جمعی از مدیران ارشد شهرداری تهران در بازدیدهای میدانی و شبانه سرزده از چند منطقه پربارش ضمن بررسی وضعیت معابر و انهار، از میزان آمادگی این مناطق برای جلوگیری از آبگرفتگی مطلع شدند. 

در این بازدیدها جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران،علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، رضا محمدی مدیر کل حوزه مناطق شهرداری تهران، شهرداران مناطق یک و ۳ و جمعی از مدیران و شهرداران نواحی در مناطق ۱،۳ و ۵ حضور داشتند.

بازدیدهای میدانی سرزده و شبانه ابتدا از ناحیه ۵ منطقه یک با بررسی انهار آغاز، سپس در ناحیه ۳ منطقه سه، وضعیت فرونشست کف کانال درخیابان‌ نعمتی مورد بررسی قرار گرفت. ابزار آلات سایت مرکزی برف روبی این منطقه و میزان آمادگی ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۵ درخصوص تمهیدات اندیشیده شد و برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و انهار ادامه یافت.


 حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در حاشیه این بازدید به خبرنگار شهر گفت: بارش رحمت الهی چند روزی است که آغاز شده و امیدواریم که آمادگی لازم را برای این بارش‌ها داشته باشیم تا با مشکلی روبرو نشویم. امشب از سه منطقه بازدید داشتیم که همکاران از آمادگی خوبی برخوردار بودند.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ نیز گفت: با توجه به اینکه مناطق شمالی تهران در فصل بارش ها دچار مشکلات خاصی می‌شوند هر ساله این آمادگی فراهم‌ می‌شود تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود. امسال با توجه به حمایت‌های شهرداری از ابتدای آبان ماه سایت برف روبی منطقه را تجهیز کردیم به طوریکه برای بارش برف و باران در فصل سرما شن و نمک مخصوص و ماشین آلات مورد نیاز توسط منطقه و معاونت خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند تهیه شد است.


 علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید گفت: به دیدن فیلم‌هایی که بعضا از آبگرفتگی چند سال پیش در برخی معابر تهران منتشر شده بسنده نکردیم و تصمیم گرفتیم از نزدیک وضعیت شهر را در حوزه آبگرفتگی رصد کنیم.

سخنگوی شورای شهر افزود: برهمین اساس در چند ناحیه از شهرداری‌های مناطق یک، ۳ و ۵ حاضر شدیم تا از نزدیک در جریان میزان آمادگی آنها دربرابر بارش باران ، حل برخی از مشکلات در بعضی آبراه ها قرار بگیریم. خوشبختانه آمادگی مناسبی در این مناطق که از مناطق مرتفع‌تر و سردتر شهر هستند مشاهده شد. ضمن اینکه آمادگی برای برف روبی و ابزارآلات و شن پاشی مرتبط با آن هم اکنون وجود دارد. به عنوان نماینده مردم تهران از زحمات شهرداری و کارگرانی که بعضا برای لایروبی این انهار به صورت پست‌های شبانه روزی در کنار انهار حضور دارند تشکر می کنیم. تدبیری که برای تهیه چتر برای این کارگران در نظر گرفته شد نیز قابل تقدیر است.


نادعلی ادامه داد: خوشحالم از اینکه در این جلسات و بازدید ها هم‌مقایسه کارها نسبت به قبل و هم آینده نگری نسبت به بعد وجود دارد و همه تلاش می کنند که مردم دچار مشکل نشوند. امیدواریم همه بخش‌ها و آحاد مردم، همکاری کنند تا این اتفاقات و نعمت بارش تبدیل به اتفاقات تلخ نشود.

او عنوان کرد: در همه ادوار مدیریت شهری بسیاری از آسیب ها و خطرات  احتمالی در زمان بارش‌ها پیش بینی شده اما در زمانی که کسی آماده نبوده، اتفاقی رخ داده است. هم در دوره قبلی مدیران شهرداری و هم مدیران تازه نفس و با انگیزه فعلی به مردم خدمت می‌کنند.

۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 14206

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =