ورودی دوم ایستگاه مترو بعثت آماده افتتاح شد

در حالی که عملیات تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده از خط ۶ مترو تهران طبق برنامه زمان‌بندی پیگیری شده و احداث ۴ ایستگاه در بخش میانی این خط دنبال می‌شود، روند ساخت ورودی‌های دوم ایستگاه‌های بهره‌برداری نیز سرعت گرفت و ورودی شمالی ایستگاه بعثت افتتاح شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی مزینانی مجری خط ۶ با اعلام مطلب فوق افزود: ایستگاه مترو بعثت در انتهای خیابان ۱۷ شهریور (تقاطع بزرگراه بعثت)، جنب بازار میوه و تره‌بار واقع شده است. ورودی نخست ایستگاه که ورودی جنوبی آن به شمار می‌رود که ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ورودی شمالی در حاشیه بزرگراه بعثت آماده افتتاح شده است.

قرار گرفتن ایستگاه در ابتدای محدوده طرح آلودگی هوا، این امکان را به شهروندان منطقه ۱۵ و خصوصاً ساکنان شهرک سجادیه که در نزدیکی ایستگاه سکونت دارند، می‌دهد تا با استفاده از شبکه خطوط مترو، به مقصد خود در داخل محدوده طرح ترافیک دسترسی پیدا کنند.

مزینانی در ادامه گفت: با راه‌اندازی ورودی شمالی ایستگاه بعثت، دسترسی شهروندان به بازار میوه و تره‌بار، فروشگاه رفاه، مجموعه فرهنگی- ورزشی مادران و کودکان، مرکز فروش آبزیان و ... با استفاده از مترو تسهیل خواهد شد.

این ورودی شامل ۴ رشته پله‌برقی و ۲ دستگاه آسانسور بوده و مثل دیگر ورودی‌های افتتاح شده اخیر، از مسیر ویژه تردد افراد کم‌توان جسمی و حرکتی و نیز علائم بساوایی برخوردار است.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 14239

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =