افزایش فعالیت عمرانی در احداث زیرگذر خط راه آهن تهران_ اهواز

شهردار منطقه ۱۷ از پیشرفت ۳۰ درصدی و افزایش سرعت فعالیت فنی و عمرانی در احداث زیرگذر خط راه آهن تهران_اهواز روبروی ایستگاه مترو زمزم خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ در این باره گفت: باتوجه به اینکه خط راه آهن تهران_ اهواز در طول سه کیلومتر در محدوده منطقه ۱۷ قرار دارد و محلات شمالی و جنوبی منطقه را به دو قسمت تقسیم کرده است، به همین منظور سه زیرگذر به شکل «یو» طراحی شده که نخستین کارگاه اجرای این سه زیرگذر در شرق ترین نقطه خیابان متین رو به روی ایستگاه مترو زمزم فعالیت فنی و عمرانی آن در حال اجرا است.

شنگی افزود: خوشبختانه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همکاری بسیار مطلوبی را برای اجرای این سه زیرگذر با شهرداری منطقه ۱۷ دارد تا تردد آسوده خودروها بین محلات شمال و جنوب این خط راه آهن به ویژه تردد خودروهای امدادی صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۷ بیان کرد: باتوجه به اینکه اجرای این طرح در مسیر تردد قطار مسافربری و باربری تهران به جنوب کشور قرار دارد و حجم تردد قطار در این مسیر بالاست مهندسان ناظر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی نیز بر اجرای این طرح نظارت دقیقی دارند و همچنین کارشناسان حوزه اچ اس ای نیز به شکل ثابت در کارگاه اجرای طرح مستقر هستند.

او در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی این طرح عمرانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نخستین زیرگذر در حال احداث این سه زیرگذر پیشرفت ۳۰ درصدی دارد و سرعت فعالیت عمرانی نیز افزوده شده است تا هرچه زودتر این پروژه مورد بهره برداری شهروندان قرار گیرد.

شنگی به اطلاعات فنی پروژه پرداخت و گفت: نقشه برداری، کد گذاری و محل نصب پایه شمع صورت گرفته و در چند روز اخیر حفاری ۴۸ پایه شمع صورت گرفته و بخشی از این پایه شمع ها به تازگی نصب شده است؛ همچنین عملیات بتن ریزی ۴۰۰ مترمکعب برای این پروژه در نظر گرفته شده که ۱۰۵ متر مکعب این طرح در دو روز اخیر به مرحله اجرا رسیده است و ۳۰۰ متر مکعب دیگر تا چند روز آینده به اجرا در می آید.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: درحال حاضر معارض شهری از جمله تاسیسات شهری و درخت وجود دارد که روند اداری رفع معارض صورت گرفته تا سرعت فعالیت عمرانی افزایش یابد.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 14261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =