توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی بهترین راه‌حل رفع معضل ترافیک

چمران با بیان اینکه باید سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه و نوسازی کنیم، گفت: در این صورت شهروندان برای گریز از ترافیک به جای استفاده از خودروهای شخصی به وسایل حمل و نقل عمومی پناه می‌برند.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه-۱۸ آبان ۱۴۰۰- در آغاز بیست و دومین جلسه شورا گفت: فردا سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی است این روز را به همه مردم ری و تهران و همه شیعیان تبریک می‌گوییم.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در چند روز گذشته مانور نیروهای دریایی ارتش در دریای عمان را داشتیم که نشانه‌ای از اقتدار نیروهای ما بود. این امر را با ۴۰ سال گذشته و روزهای اول جنگ قیاس می‌کنم، به طور قطع این توانمندی که به لطف الهی و به همت مردان متخصص و نیروهای کارآزموده به وجود آمده است جای شکر دارد.

چمران در ادامه بیان کرد: البته پیگیری ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری جایگاه خاص دارد زیرا از روی علم و اطلاع کامل می‌گویم که ایشان چگونه از نزدیک این پیشرفت ها و تاکتیک های تکنولوژیک را دنبال کردند و خدا را شاکریم و البته نباید توقف کنیم و مرتبا باید با قافله علم و تکنولوژی روز جلو برویم.

او با اشاره به ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، گفت: روز گذشته این اتوبوس‌ها وارد چرخه ناوگان اتوبوسرانی شد و ۶۵ دستگاه دیگر نیز تا پایان ماه وارد می شود که جای خوشحالی دارد، ولی این تعداد اندک برای شهر تهران کافی نیست. از همه کسانی که در دوره گذشته مدیریت شهری قرادادهای اصلی این کار را منعقد کرده و از شهردار که قرارداد نهایی و تلاش نهایی را انجام دادند، سپاسگزاری می کنم.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران به ورود بیش از هزار تا دو هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اعلام کرد: در این شرایط است که ما می‌توانیم بگوییم کاری برای مردم انجام داده ایم، اما همین اقدام هم بسیار پراهمیت است زیرا برای تعدادی وام گرفته شده و قرضه فروخته شده است تا بتوانند این اتوبوس ها را خریداری کنند.

چمران افزود: امیدواریم ۲هزار دستگاهی که قرار است بازسازی شود نیز با وام ها و کمک هایی که دولت در اختیار خواهد گذاشت زودتر آغاز شود تا بتوانیم بگوییم در شهرمان سیستم وسایل حمل و نقل عمومی آماده است و مردم برای گریز از ترافیک از مترو و اتوبوس استفاده کنند و به وسایل شخصی پناه نبرند. تا وقتی این سیستم آماده نشود، همین شرایط حاکم هست.

او درباره تعمیر واگن مترو عنوان کرد: برای تعمیر و اورهال واگن های مترو باید خرید هایی انجام شود، البته این را بگویم که اگر واگن بخریم دو سال دیگر واگن ها به دستمان می رسد و اینگونه نیست که بتوان در نمایشگاه واگن مترو خرید. امیدواریم با توجه به اینکه قسمت اعظم واگن ها در داخل کشور و در شرکت واگن سازی ساخته می شود با ورود هر چه سریعتر واگن های مورد نیاز شرایط خوبی در مترو حاکم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: از قبل هم گفته‌ایم باید حرکت‌هایی انجام می‌شد تا شرایط و وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بهتر شود، هر چه امروز تلاش کنیم فردا آیندگان مشکلات کمتری خواهند داشت. امیدواریم با تلاش هایی که می شود آیندگان مشکلاتشان کمتر شود و در سال های آینده بهره برداری ها صورت پذیرد.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 14270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =