«طرح رصد» به منطقه 17 رسید

«طرح رصد» در قالب بازدید میدانی چالش ها و اولویت های منطقه۱۷ و نشست اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران به همراه شهردار منطقه 17، معاونان شهرداری منطقه17، اعضای شورایاری محلات منطقه و معتمدان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، چهارمین مرحله بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از مناطق شهر تهران در قالب « طرح رصد» با هدف عدالت در توزیع بودجه بین مناطق در منطقه 17 به اجرا در آمد و زیرگذر تردد خودرو در خیابان متین روبه روی ایستگاه مترو زمزم به عنوان مهم ترین پروژه در حال اجرای منطقه17 به اجرا درآمد.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران  در این بازدید گفت: اجرای این طرح موجب رفع جزیره ای محلات جنوبی منطقه به واسطه خط راه اهن تهران- اهواز خواهد شد.

احمد صادقی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بوجه شورای شهر اسلامی تهران نیز در این بازدید گفت: با راه اندازی این زیرگذر کمک بزرگی به تردد ساکنان محلات همجوار خط راه آهن می شود.

در ادامه این بازدیدها اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه۱۷ و مدیران شهری منطقه و دبیر شورایاری محلات منطقه در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۱۷ تشکیل جلسه دادند.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه گفت: خوشبختانه شهردار منطقه 17 از جنس خود اهالی این منطقه است و اشراف کاملی بر مشکلات شهری منطقه 17 دارد و انتخاب آقای شنگی به عنوان شهردار منطقه 17 اقدامی جهشی برای این منطقه به حساب می آید.

مظفر ادامه داد: اگر بخواهیم بودجه شهری تهران را تقسیم بر ساکنان شهر تهران کنیم به هر فرد ساکن تهران یک میلیون و 300 هزار تومان سرانه بودجه می رسد که این میزان سرانه در منطقه 17 نزدیک به 900 هزار تومان است که نه تنها مساوی با بودجه سایر مناطق شکل نگرفته بلکه نسبت به مناطق دیگر شهر تهران که به عنوان منطقه کم برخوردار است مطلوب نیست که این مسائل در اجرای طرح رصد مورد توجه قرار خواهد گرفت تا انشالله در سال آینده بودجه قابل توجهی برای ساکنان این منطقه در نظر گرفته شود.

احمد صادقی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اسلامی تهران نیز در این جلسه گفت: جای تبریک برای اهالی منطقه 17 وجود دارد که شهردارشان ساکن منطقه است و کاملا با منطقه آشنا هستند.

وی افزود: از زمان تشکیل کمیسیون برنامه و بودجه این دوره شورای شهر تصمیم گرفته شد تا در ابتدا از پروژه های شهر بازدید به عمل آید و براساس اولویت بندی های شهری بودجه از منابع محدود موجود فراهم شود.

شهردار منطقه ۱۷ ضمن ابراز خشنودی از حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اقدام ارزشمندی که در این دوره شورای اسلامی شهر تهران انجام شده این است که گزارش های میدانی و حضور اعضای محترم شورای شهر تهران از مناطق کمک بزرگی به اختصاص بودجه خواهد کرد.

در این بازدید شهردار منطقه۱۷ به همراه سعید سراج معاون حمل و نقل ترافیک شهر روند سرعت بخشیدن به فعالیت فنی و عمرانی این طرح را  توضیح دادند. 

شهردار منطقه عنوان کرد: ۴۰۰ متر مکعب بتن ریزی در این طرح در حال اجرا است و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه۱۷ نیز گفت: بافت میلگردی پایه شمع زیرگذر در مرحله پایانی قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه امیر تیغ نورد معاون برنامه و بودجه شهرداری منطقه ۱۷ گزارشی از اقدامات انجام شده در محدوده منطقه۱۷ به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک و فنی و عمران ارائه نمود.

همچنین سعید سراج معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ از پروژه های حمل و نقل و احداث معابر جدید برای کاهش ترافیک در منطقه خبر داد.

اعضای شورایاری محلات منطقه نیز در این جلسه مشکلات شهری محلات منطقه را بیان کردند و خواستار رسیدگی این مشکلات از شورای شهر تهران شدند.

۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 14294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =