جزئیات حادثه شب گذشته برای ۲ کوهنورد در ارتفاعات توچال

ملکی جزئیات عملیات امداد و نجات برای ۲ کوهنورد خانم که شب گذشته در ارتفاعات توچال دچار حادثه شده بودند را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در تشریح جزئیات حادثه شب گذشته در ارتفاعات توچال، با تاکید بر این نکته که شب گذشته برای تیم امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی شب بسیار سخت و نفس گیری بود گفت: به همت و درایت مدیران سازمان آتش نشانی عوامل امداد و نجات در ایستگاه شماره ۵ تله کابین توچال در روزهای پایانی هفته مستقر هستند تا اگر حادثه ای رخ داد بتوانند در کمترین زمان خود را به محل حادثه برای نجات جان افراد حادثه دیده برسانند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: شب گذشته اطلاع داده شد که ۲ خانم‌ در ارتفاعات توچال به دلیل کولاک و تغییرات جوی دچار حادثه شدند که آنها توانسته بودند خود را به جان پناه برسانند اما با توجه به این موضوع که تجهیزات آن ها مناسب سرمای شب گذشته نبود بیم آسیب به آنها می رفت.

ملکی ادامه داد: با توجه به شرایط یک تیم امداد و نجات ویژه کوهستان به همراه تعدادی از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و تنی چند از کوهنوردان هیات کوهنوردی استان تهران خود را به ایستگاه پنج تله کابین توچال رسانند.  

او افزود: نیروهای امداد و نجات ساعت ۲۲:۴۶ دقیقه با استفاده از تله کابین خود را به ایستگاه ۷  تله کابین رسانند و با استفاده از یک دستگاه ماشین برف کوب تا حد امکان به محل حادثه خود را نزدیک کردند و ما باقی مسیر که امکان تردد با ماشین نبود امداد گران مسیر را با پای پیاده رفتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: ساعت ۱۷ دقیقه بامداد امدادگران با ۲ خانم ۳۴ ساله مواجهه شدند که وضعیت عمومی آنها خوب بود و با عملیات نیروهای امداد و نجات و با هماهنگی های انجام شده آنها با استفاده از تله کابین به ایستگاه یک منتقل و به خانواده آنها که از نگرانی خود را به توچال رسانده بودند تحویل داده شد و در نهایت در ساعت ۲:۴۹ بامداد عملیات امداد و نجات این دو خانم کوهنورد با موفقیت به اتمام رسید.

ملکی ادامه داد: چند روزی است در اخبار خبر گم شدن کوهنوردان در دنا و دیگر مناطق کوهستانی شنیده می‌شود و لازم به تاکید مجدد این موضوع است که کوهنوردان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند قبل از تاریک شدن هوا به مناطق پایین دست کوه خود را برسانند زیرا در این آب و هوا کاهش دید و کولاک می تواند منجر به کاهش دید و گم کردن مسیر شود.

او بیان کرد: برای صعود به ارتفاعات در فصل زمستان به دلیل جذابیت های موجود تجهیزات باید کامل و با توجه به شرایط سخت جوی انتخاب شود و در کنا آن یک راه بلد همراه کوهنوردان باشد تا شاهد حادثه ای از این دست برای کوهنوردان نباشیم.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 14324

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =