تشییع نخستین بانوی شهید تفحص‌شده در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ خبر داد: مراسم وداع با پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی، نخستین بانوی شهید تفحص‌شده در کشور که روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه از دانشگاه تهران تشییع شده بود، امروز، شنبه، ۲۲ آبان‌ماه در محل معراج شهدا با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: از آنجا که پاسداشت شهدا وظیفه‌ای دینی و انقلابی به شمار می‌رود، مراسم وداع با پیکر مطهر این بانوی شهید که پیش‌تر در شهرهای مشهد و قم نیز به انجام رسید، امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور خواهران و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با حضور عموم مردم در محل معراج شهدا برگزار خواهد شد.

شهیده فاطمه اسدی، ۳۷ سال قبل برای آزادی همسرش که به اسارت یکی از گروهک‌های معاند درآمده بود، به اردوگاه آنان در کوه‌های ایوان‌دره واقع در کردستان رفت و دیگر بازنگشت. او پس از تحمل یک ماه شکنجه به دست حزب دموکرات به شهادت رسید.

پیکر این بانوی شهید پس از تفحص، نخست در مضجع منور رضوی و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (س) طواف داده شد و قرار است در جوار مرقد بی‌بی هاجرخاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج، آرام بگیرد.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 14368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =