۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
کد خبر: 14393

شهردار ناحیه یک منطقه ۱۵ خبر داد؛

پلمب ۷۰ واحد ضایعاتی در ۸ روز

طرح جدید همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و دادسرا اجرا می شود
پلمب ۷۰ واحد ضایعاتی در ۸ روز

مهدی استرابی از پلمب ۷۰ واحد ضایعاتی در ناحیه یک منطقه ۱۵ با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و دادسرای ناحیه ۱۴ خبر داد.

مهدی استرابی شهردار ناحیه یک منطقه ۱۵ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره پلمب چند واحد ضایعاتی در این ناحیه گفت: ناحیه یک منطقه ۱۵ در  کنار نقاطی مانند خلازیر و شوش در دیگر مناطق از سالیان پیش کلونی ضایعاتی ها و محل خرید و فروش پسماند خشک است که این امر زباله گردی، قاچاق فروشی، فروش اجناس دزدی، حضور معتادان و استعمال گروهی موارد مخدر در این محدوده ها را به همراه دارد.

شهردار ناحیه یک منطقه ۱۵ با بیان اینکه حضور واحدهای ضایعاتی  در هر نقطه به صورت بالقوه مجموعه ای از آسیب ها را به دنبال خود دارد، افزود: در سالهای گذشته به واسطه خلاءهای قانونی که شهرداری با آن مواجه بود هیچگاه نمی توانست این معضل را ریشه کن کند. از جمله اینکه در دو سال گذشته چندین بار اقدام به پلمب واحدهای ضایعاتی کردیم اما به دلیل اینکه شهرداری ضابط قضایی نیست، این واحدها به راحتی فک پلمب می شدند.

استرابی ادامه داد: طرح جدید با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و دادسرای ناحیه ۱۴ انجام می شود و نقطه عطف این طرح این است که با هماهنگی با دادستان، معاون دادسرا به عنوان ناظر مقیم در اجرای طرح به ما معرفی شد و بر همین اساس  ۷۰ واحد ضایعاتی طی هشت روز با حضور و نظارت معاون دادسرا پلمب شد.

او عنوان کرد: یکی از دلایلی که در دیگر نواحی، جمع آوری و پلمب واحدهای ضایعاتی انجام نمی شود شکایت هایی است که به دلیل خلاء قانونی شهرداری و عدم حضور مقام قضایی است. اما در این طرح پلمب توسط نیروی انتظامی و کلانتری انجام می شود و کسی نمی تواند به راحتی آن را فک پلمب کند.

شهردار ناحیه یک منطقه ۱۵ بیان کرد: این طرح هنوز ادامه دارد و واحدهای ضایعاتی موجود نیز پلمب می شوند. فک پلمب نیز نیاز به حضور صاحب ملک، مستاجر، تاییدیه کلانتری، تایید دادسرا و تعهد محضری واحدها برای انجام ندادن مشاغل مزاحم دارد.

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
کد خبر: 14393

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =