خانه نیما می تواند به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود

مهدی چمران گفت: خانه نیما یوشیج می‌تواند پاتوق خوبی برای شاعران و مردم منطقه باشد و مردم می‌توانند از این‌ خانه موزه به عنوان یک مرکز فرهنگی بهره ببرند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بازگشایی و افتتاحیه خانه نیما یوشیج، گفت: حدود سال ۹۴ خرید این خانه در شورای شهر به تصویب رسید تا این خانه به اسم "نیما" اولین شاعر نو فارسی حفظ شود.

او افزود: این خانه معارضینی داشت، اما سرانجام از سال گذشته مرمت این خانه آغاز شد و روز گذشته (۲۱ آبان) در سالگرد تولد نیما به پایان رسید. البته، افتتاح عملیاتی و واقعی این خانه با حضورعده‌ای از شاعران انجام خواهد شد.

چمران بیان کرد: این‌ مکان می‌تواند پاتوق خوبی برای شاعران و مردم منطقه باشد و مردم می‌توانند از این‌ خانه موزه به عنوان یک مرکز فرهنگی بهره ببرند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در مورد تمهیدات شورای شهر برای جلوگیری از تخریب برخی از خانه‌های قدیمی تهران نیز عنوان کرد: شورای شهر در دوره های گذشته هم به این مسئله توجه داشت و خانه‌هایی که ما آنها را مرمت کردیم، خانه‌هایی بودند که در ثبت میراث فرهنگی قرار نداشتند و ما ‌توانستیم نسبت به مرمت آنها اقدام کنیم، اما برخی خانه ها در ثبت میراث فرهنگی قرار دارند و مشکل دیوان عدالت اداری دارند.

او ادامه داد: مسئله خانه هایی که در ثبت میراث فرهنگی قرار دارند و در معرض تخریب هستند باید حل شود. امیدواریم با روابط نزدیکی که با رییس جدید سازمان میراث فرهنگی داریم بتوانیم هماهنگی بیشتری در مورد خانه‌های تهران داشته باشیم.

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 14423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =