تشکیل حلقه انسانی آبی رنگ و غربالگری دیابت در محلات منطقه 13

محمدهادی علی احمدی از تشکیل حلقه انسانی آبی رنگ در فلکه دوم نیروی هوایی خبر داد و گفت :به مناسبت گرامیداشت هفته ملی و روز جهانی دیابت، طرح غربالگری دیابت در محلات سیزده گانه اجرایی و در صورت نیاز به صورت مستمر ادامه پیدا می کند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، شهردار منطقه با بیان اینکه هفته دیابت فرصتی برای آگاهی بخشی به عموم شهروندان است، گفت: درراستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان تهرانی به عنوان  یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری، اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۳ با هدف فرهنگسازی‌ و اطلاع‌رسانی درخصوص پیشگیری از بیماری دیابت برنامه‌های گوناگونی را با شعار "مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه " اجرا می کند.
او با اشاره به تشکیل حلقه انسانی آبی رنگ در فلکه دوم نیروی هوایی با هدف آگاه سازی عمومی برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت عنوان کرد: جمعی از مبتلایان به بیماری دیابت همراه با گروهی از شهروندان در اقدامی نمادین زنجیره انسانی موسوم به "حلقه آبی" تشکیل داده و همزمان کارگاه آموزشی تغذیه سالم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار و ضمن طرح سوالاتی از شرکت کنندگان، جوایزی به برگزیدگان اهدا می شود.
 شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد : در مراسم نمادین تشکیل حلقه انسانی، اتوبوس زندگی جهت واکسیناسیون شهروندان مستقر بوده و عوامل طرح شهید سلیمانی نیز در این مراسم حضور داشته و از متقاضیان تست کرونا می گیرند.  
علی‌احمدی، غربالگری سلامت  ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده معظم شهدا به‌عنوان دیگر برنامه‌های اداره سلامت منطقه در هفته جاری نام برد و یادآور شد:  در این طرح کارشناسان سلامت با مراجعه به درب منازل این خانواده ها، تست رایگان قند خون و فشارخون انجام می دهند.
او اجرای طرح غربالگری دیابت در محلات سیزده گانه را از دیگر برنامه های منطقه اعلام و بیان کرد : پرچم هفته دیابت مقابل سرای محله آشتیانی با شعار محله ای بدون دیابت افراشته می شود.

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 14429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =