کمیسیون ماده پنج با طرح اصلاحی خیابان کاج موافقت کرد

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با طرح اصلاحی خیابان کاج حد فاصل "خیابان شهید مدنی تا خیابان شریعتی" واقع در منطقه ۷ موافقت شد.

به گزارش شهر به نقل از روابـــط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: در این جلسه طرح موضعی "اراضی دره حسنک " واقع در منطقه ۲ شهرداری تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.این طرح دارای مساحتی بالغ بر ۱۴۳ هکتار می باشد که حفظ حداکثری فضای موجود، ایجاد فضایی سبز و یکپارچه و تبدیل آن به بوستان عمومی مدنظر است و بر این مبنا قرار شد انجام هرگونه بارگذاری نیز هماهنگ با توان اکولوژیک  این رود دره باشد.
اشراقی گفت: حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد با توجه به رویکرد حفظ حداکثری فضای سبز موجود، ضمن تعدیل میزان بارگذاری، نسبت به اصلاح، بازنگری و تعیین تکلیف کل محدوده طرح اقدامکرده و در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه را به کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج منعکس کند.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: در ادامه جلسه درباره ۲۰ مورد از معابر با عرض بیست متر و بیشتر و معابر دارای لایه کاربری تثبیت شده تصمیمات لازم گرفته شد و پس از توضیحات شهردار منطقه ۷ و مشاور با طرح اصلاحی خیابان کاج حد فاصل "خیابان شهید مدنی تا خیابان شریعتی" موافقت شد.
او افزود: همچنین موضوع پروژه موصوف به سیستانیکا در محدوده ای به وسعت حدود یک هکتار در منطقه ۹  مورد بحث و رسیدگی قرار گرفت که پس از توضیحات شهردار منطقه با احداث یک بنای مسکونی–تجاری در ۱۰ طبقه موافقت شد.
علاوه بر موارد فوق پس توضیحات شهرداران مناطق ۶، ۲۱ و ۲۲ با احداث مجتمع اداری بانک تجارت واقع در منطقه ۶، احداث یک بنای خدماتی-آموزشی واقع در منطقه ۲۱ و احداث یک بنای خدماتی– مسکونی با رعایت دستور العمل اراضی ذخیره توسعه و نوسازی در منطقه ۲۲ موافقت شد.

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 1446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =