سه شنبه آلوده‌ترین روز تهران طی ۷ روز گذشته است

سه شنبه -۲۵ آبان ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای پایتخت پس از گذشت دو روز همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز-سه شنبه بیست‌وپنجم آبان- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران ناسالم برای گروه‌های حساس و شاخص آن روی عدد ۱۴۳ قرار دارد. طی هفت روز گذشته، امروز آلوده‌ترین روز پایتخت بشمار می‌رود.

اندازه‌گیری گاز آلاینده SO۲ در پاییز امسال و مقایسه آن با پاییز سال گذشته نشانگر آن است که طی این مدت ۶ روز از روزهای پاک به لحاظ این آلاینده کاسته شده و غلظت آن نیز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. این وضعیت نشان دهنده افزایش استفاده از سوخت‌های دارای محتوای گوگرد بالا در اطراف تهران است.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز سه‌شنبه (۲۵ آبان ۱۴۰۰) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط پایدار جو طی ساعات گذشته و انباشت آلاینده‌ها است.

رشد ناپایداری جوی در طول روز همراه با احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. با افزایش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه از غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و به تبع آن احتمال برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق وجود خواهد داشت.

صبح روز چهارشنبه (۲۶ آبان ۱۴۰۰) کاهش تندی باد همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. با عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی چهارشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 14479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =