برگزاری جشنواره سراسری طنز و کاریکاتور بحران

جشنواره سراسری طنز و کاریکاتور بحران با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دفتر طنز حوزه هنری برگزار می شود و در سه محور «زلزله»، «سیل» و «کرونا» اثر می‌پذیرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، این جشنواره پس از برگزاری مسابقه "داستان کوتاه کوتاه بحران" ، برای توجه بیشتر نویسندگان و هنرمندان به مقوله بحران‌های طبیعی و اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری و رفتار صحیح در زمان بروز حادثه، برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره طنز و کاریکاتور بحران، این جشنواره در سه محور «زلزله»، «سیل» و «کرونا» اثر می‌پذیرد و شعرا، نویسندگان و کارتونیست‌ها می‌توانند در بخش‌های «شعر طنز»، «داستان کوتاه طنز» و «کاریکاتور و کارتون» آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 بنا بر این گزارش، هنرمندان برای هر سه محور باید موضوعات متفاوتی را جهت خلق اثر در نظر بگیرند. در بخش زلزله؛ مقاوم سازی ساختمان، تثبیت و چیدمان، خرید خانه، پناه‌گیری، ساخت و ساز روی حریم گسل، کوله نجات، مراکز امن اضطراری و سامانه هشدار سریع زلزله، در بخش سیل؛ آمادگی در برابر سیل، آبگرفتگی، پیش‌بینی سیل، پیشگیری از سیل، ساخت و ساز در حریم روخانه‌ها و سامانه هشدار سریع سیل و در بخش کرونا؛ پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون، فاصله اجتماعی ماسک، دورکاری و آموزش آنلاین مفاهیمی هستند که آثار را شایسته ورود به چرخه داوری می‌کنند.

علاقمندان می‌توانند در هر سه بخش شعر و داستان کوتاه و کاریکاتور آثار خود را تا روز 10دی ماه به دبیرخانه مجازی جشنواره ارسال کنند. جوایز نقدی این جشنواره برای رتبه های نخست تا سوم در هر شاخه به ترتیب 4، 3 و 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره به نفرات اول بخش‌های شعر و داستان طنز، علاوه بر جوائز اعلام شده، فرصت انتشار یک کتاب نیز تعلق خواهد گرفت که نفر اول بخش کاریکاتور و کارتون تصویرساز آن کتاب‌ها خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به جشنواره به سامانه مسابقات بحران به نشانی tdmmoq.ir مراجعه کنند.

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 14480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =