معماری کوشک ها ایرانی- اسلامی می شود

غلامرضا شنگی گفت: بر اساس تصمیماتی که در روزهای اخیر گرفته شد المان های ایجاد شده در فاز یک پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) با توجه به معماری ایرانی- اسلامی تغییراتی می کند تا پروژه فاخرتر و منظم تر از شرایط فعلی انجام شود.

غلامرضا شنگی، شهردار منطقه ۱۷ در حاشیه بازدید امروز- سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰- علیرضا زاکانی از پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) به خبرنگار شهر گفت: سه کیلومتر از پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) در محدوده منطقه ۱۷واقع شده که طراحی و اقدامات اولیه آن در سالهای گذشته انجام شده است. بر همین اساس از شهردار تهران تقاضا کردیم که بازدیدی از این پروژه داشته باشند تا شرایط و مقدمات برای اجرای هر چه سریعتر ادامه این پروژه فراهم شود. 
شنگی افزود: در این بازدید گزارشات مورد نیاز توسط سازمان مهندسی مشاور و سازمان نوسازی شهرداری که مسئولیت طراحی پروژه را بر عهده دارد به شهردار تهران ارائه و مقرر شد در اولین فرصت جلسه‌ای در این خصوص تشکیل و موضوعات به صورت کامل و کارشناشی شده در آن مطرح و در نهایت تصمیم عاجل برای این پروژه گرفته شود تا در اولین فرصت آغاز کار این پروژه بزرگ و فاخر برای خدمت به شهروندان اتفاق بیفتد. 
او درباره مباحثی که در خصوص المان های ایجاد شده در فاز یک این پروژه در روزهای گذشته مطرح شده، توضیح داد: در گذشته در این پروژه ساخت ۲۲ کوشک طراحی شده که ۸ کوشک در محدوده منطقه ۱۷ قرار می گیرد و در دو مورد از آن اقدامات اولیه و زیرسازی انجام شده است. در بحثی که در چند روز گذشته مطرح بوده و کمیسیون عمران و شهرسازی شورا نیز به آن‌ پرداخته این مسأله مطرح شد که در المان ها با توجه به معماری ایرانی- اسلامی نکاتی مد نظر قرار گیرد و پروژه فاخرتر و منظم تر از شرایط فعلی انجام شود. 
او اضافه کرد: شهردار تهران در بازدید امروز علاوه بر فضای فوقانی خط آهن تهران- تبریز از فضای داخل تونل در منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز دیدن کرد و امیدواریم با حضور او عملیات اجرایی در فازها و کوشک های دیگر نیز آغاز شود. 
شهردار منطقه ۱۷ بیان کرد: طبق تفاهم راه آهن و شهرداری در این پروژه ۳ هزار متر فضای پارکینگ دیده شده که دو هزار و ۵۰۰ متر مربوط به منطقه ۱۸ و ۵۰۰ متر آن در منطقه ۱۷ در محدوده خیابان آیت الله سعیدی قرار دارد. در همین خصوص جلسه ای با اداره کل راه آهن در روزهای گذشته داشتیم. نتیجه نهایی درباره اجرای طرحهای ارائه شده از سوی مشاور بعد از نیاز سنجی اعلام خواهد شد.

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 14511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =