وزش باد هوای پایتخت را قابل قبول کرد

چهارشنبه -۲۶ آبان ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران پس از گذشت سه روز، قابل قبول شد.

به گزارش خبرنگار شهر، پس از گذشت سه روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در شهر تهران، امروز کیفیت هوا به قابل قبول تغییر کرده است و شاخص آن روی عدد ۶۴ قرار دارد. این درحالی‌ست که کیفیت هوای روز گذشته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ روی وضعیت قرمز و ناسالم برای همه بود.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه (۲۶ آبان ۱۴۰۰) با وزش باد مؤثر و حاکمیت شرایط ناپایدار جوی کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

تداوم شرایط مساعد جوی در طول روز با احتمال بارش رگبار پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند.

کاهش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۲۷ آبان ۱۴۰۰) باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد هرچند افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

پایداری جوی در طول روز به‌تدریج شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. با عدم وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه و افزایش ترافیک در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 14525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =