حضور معاون حمل و نقل شهرداری تهران در رویداد جهانی جابه جایی آینده ۲۰۲۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در کنگره جهانی جابه جایی ۲۰۲۱ که در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شد، شرکت و همچنین از مرکز کنترل و ترافیک شهرداری این شهر دیدن کرد.

 به گزارش خبرنگار شهر، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه شرکت در رویداد جهانی جا به جایی ۲۰۲۱ از مرکز کنترل ترافیک شهرداری بارسلونا دیدن کرد. او همچنین با مانوئل والدز لوپز معاون حمل و نقل و زیرساخت های شورای شهر این شهر دیدار کرد. والدزلوپز گزارشی از پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرای شهرداری بارسلونا ارائه کرد. او همچنین سیستم حمل و نقل عمومی بارسلونا را به عنوان یکی از شهرهای هوشمند پیشتاز در جهان تشریح کرد.

حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه این سفر به نیابت از شهردار تهران در نشست هیات اجرایی سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی (UCLG) شرکت کرد.
شفیعی در حاشیه این نشست با امیلیا سیز، دبیرکل سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی ملاقات و بر نقش سازمان های بین المللی در توسعه همکاری های بین المللی در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد.

بر اساس این گزارش با توجه به اهمیت هوشمندسازی و پایدار کردن شبکه حمل و نقل و ترافیک شهرهای آینده، یک بخش اختصاصی در کنگره جهانی شهر هوشمند ۲۰۲۱ با عنوان «کنگره جهانی جابه جایی آینده در نظر گرفته شده است. تمرکز اصلی این بخش بر موضوعات حوزه جابه جایی و مسائل مرتبط با نوآوری در این حوزه است. هدف اصلی این کنگره جانبی نیز دستیابی به راه حل هایی است که جا به جایی پایدار و پاک در آینده شهرهای هوشمند را تضمین می کند. در این رویدار جانبی که از ۲۵ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد ۵۹ برنامه اختصاصی در قالب نشست ها و گفتگوهای حضوری و بر خط اجرا شد.

همچنین کنگره جهانی شهر هوشمند که مجتبی شفیعی در آن و نمایشگاه جانبی آن نیز شرکت کرده است، در بازه یادشده در شهر بارسلونا به عنوان مهمترین رویداد بین المللی در زیست بوم جهانی شهر هوشمند برگزار شد. در این رویداد ۱۳۹ برنامه اختصاصی در قالب نشست و گفتگوهای حضوری و برخط اجرا شد. محورهای اصلی این رویداد، توانمندسازی انرژی و محیط زیست، جابه جایی، حکمروایی، فراگیری و زندگی، اقتصاد، زیر ساخت و ساختمان و ایمنی و امنیت است.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 14617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =