اجرای طرح حفظ و نگهداشت فضاهای سبز در منطقه ۲۰

سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه ۲۰ گفت: در آستانه فصل سرما فعالیت های مربوط به حفظ و نگهداشت فضاهای سبز شهری منطقه ۲۰ انجام می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، محمدرضا بیانی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، به منظور حفظ و نگهداری بوستان ها و فضای سبز شهری اقدامات ویژه ای از سوی اداره فضای سبز در حال انجام است.

او افزود: عملیات کاشت گل های پاییزی، گل های مقاوم و متناسب با اقلیم منطقه و سرما در فضای سبز انجام می شود.

بیانی با بیان اینکه تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای شش ماهه دوم سال به صورت مستمر بازبینی می شود، ادامه داد: در همین راستا هرس سوزنی برگ ها، هرس درختچه ها، جمع آوری برگ های خزان شده، استفاده از کودهای NPK و گرانوله برای درختان، درختچه ها و چمن، ترون زنی، به زراعی و کندوکوب، علف کشی و نخاله کشی و ترمیم تنه درختان، پیش آمادگی برای احتمال وقوع بادهای شدید، بارش های سنگین و برف تکانی، بروز آتش سوزی، سرمازدگی و یخ زدگی و تعویض خاک انجام می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری این منطقه با اشاره به اهمیت بهینه سازی مصرف آب گفت: طرح جمع آوری سطوح چمن کاری در فضاهای سبز شهری به گونه ای که از نظر بصری خدشه ای به منظر شهری وارد نشود و جایگزینی آن با کاشت انواع درختچه و درختان مقاوم در مقابل کم آبی در این منطقه اجرا شده است.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 14629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =