قدردانی از شهردار برای افزایش ۲۵ درصدی سهم مدیریتی فرزندان شاهد

یکی از فرزندان شهدا گفت: در دوره قبل ۵ درصد مدیریت های ارشد در شهرداری و در این دوره  ۳۰ درصد از این پست های مدیریتی به فرزندان شهدا اختصاص یافته است و این جای تشکر و قدردانی از شهردار را دارد. 

به گزارش خبرنگار شهر، جمعی از نمایندگان فرزندان شاهد شاغل در شهرداری صبح یکشنبه- ۳۰ آبان ۱۴۰۰- در دیدار با علیرضا زاکانی شهردار تهران، موضوعات مدنظر خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند. 
حجت الاسلام حسین خدادادی از فرزندان شاهد شاغل در شهرداری تهران گفت: رهبر معظم انقلاب به ما فرزندان شهدا تاکید کردند که ارتباط با یکدیگر را حفظ کنید و برای خدمت به مردم و انـقلاب تلاش کنید. ۶۵۰ فرزند شهید در شهرداری تهران وجود دارد که میانگین سن آنها ۴۰ ، میانگین سابقه کاری شان ۱۲ سال ، میانگین تحصیلاتشان کارشناسی ارشد و میانگین مسئولیت‌های آنها مدیریت در سطوح میانی و پایین است . 
حجت الاسلام خدادادی عنوان کرد: در دوره قبل ۵ درصد مدیریت های ارشد در شهرداری و در این دوره  ۳۰ درصد از این پست های مدیریتی به فرزندان شهدا اختصاص یافته است. همچنین در بین شهرداران مناطق نیز سهمیه فرزندان شهید از ۵ درصد به ۲۰ درصد رسیده است و این جای تشکر و قدردانی دارد. 
او افزود: شهردار تهران دغدغه فساد ستیزی دارد و این جزو ویژگی های شهدا بود . این مسأله را به فال نیک می گیریم و اعلام می کنیم که آمادگی داریم در این زمینه به او کمک کنیم . از شهردار تهران تقاضا داریم زمینه حضور فرزندان شهدا در سازمانهای نظارتی را فراهم کند و از این ویژگی که در ذات و وجود فرزندان شهدا وجود دارد، استفاده کنند. 

 طلبکار نیستیم، کسی هم به ما بدهکار نیست

فاطمه جوادی فر از دیگر فرزندان شهید شاغل در شهرداری گفت: اینکه آغاز کارتان دیدار با یک مادر شهید بود و در بازدید از مناطق احترام به مقام شهدا را در اولین کارهای خود قرار می‌دهید بسیار ستودنی و نشانه خوبی برای ما است و از شما تشکر می کنیم.  وجه مشترک همه ما ایثارگری است و پدران و مادران ما از خود گذشتند. ما با مفاهیم غیرت و ایثار آشنا هستیم و قبل از اینکه شما برای ما کاری انجام دهید، از ما بخواهید که چه کاری برای شما انجام دهیم. ما می توانیم در بحران‌ها به شما کمک کنیم؛ ما نیز مثل شما فسادستیز هستیم. 
جوادی فر افزود: ما فرزندان شهید از کودکی آسیب دیدیم و زینت المجالس بودیم ، فقط با ما عکس می گرفتند و در مدرسه نیز دیگر بچه ها با ما خوب رفتار نمی کردند. از شما تقاضا داریم این تشریفات مدیریت شود. احساس می کنیم برای مشروعیت بخشیدن به‌ یک سیستم مدیریتی ما را منصوب می کنند در حالیکه ما دارای مسئولیت های اجتماعی هستیم و می خواهیم که اجازه دهند تا ظرفیتهای خود را به نمایش بگذاریم. 
این فرزند شهید با بیان اینکه ما نه طلبکاریم و نه کسی به ما بدهکاری دارد، عنوان کرد: طبق قانون فرزندان شهید مزایای اداری برابر با جانباز ۵۰ درصد دارند و باید پست ستاره دار برای جانبازان و به تبع آن برای فرزندان شهید اعمال شود. تقاضا داریم این تفسیر را اعمال کنید تا امنیت شغلی داشته باشیم. 
او ادامه داد: در بحث مرخصی ها و ماموریت های آموزشی با سختی مواجه بودیم . امیدواریم شرایط تحصیل فرزندان شهید فراهم شود. همچنین امیدواریم چند نفر دیگر باقیمانده از فرزندان شهید نیز تبدیل وضعیت شوند.
این فرزند شهید ادامه داد: در سال‌های گذشته از ردیف اعتباری استفاده نکردیم و امیدواریم روال اداری و سازمانی و مسأله اختصاص وام و طرح ترافیک به فرزندان شهدا شفاف سازی شود. 

مجمع فرزندان شهید در شهرداری احیا شود

در ادامه مجید صمدی، از دیگر کارکنان فرزند شهید شاغل در شهرادری گفت: برند این جمع برند فرزند شهیدی است . امیدواریم با حضور آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران انگیزه جدیدی در بین آنها به وجود بیاید. این افراد جمعیت بسیار خوبی است که ظرفیت بالایی دارد و خون شهید در رگ هایشان جاری است، هیچ پارتی ندارند و پارتی آنها شهدا هستند. 
صمدی افزود: در مجموعه شهرداری فرزندان شهیدی داریم که نیروی خدماتی هستند و طبق قانون استفاده از فرزند شهید در جایگاهی خلاف شأن آنها و غیر قانونی است. هیچ یک از این عزیزان دنبال زیاده خواهی نیستند و انتظار دارند که با حضور شما قوانین این حوزه ساری و جاری شود. ما نیز در کنار شما هستیم که شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام را محقق کنیم. 
این فرزند شهید اضافه کرد: احیا کردن اداره کل امور ایثارگران و استفاده از یکی از همین فرزندان شهدا برای مدیریت آن یکی از خواهش های ما است. همچنین مجمع فرزندان شهید شهرداری تهران را در سال ۸۹  با هدف تشکیل شبکه اجتماعی فرزندان شهید راه اندازی کردیم که با کمک آن بسیاری از  مشکلات آنها حل شد . این مجمع در یک مقطعی به انحراف کشیده و کمرنگ شد. از حضرت عالی درخواست داریم که این مجموعه را با همکاری همه این فرزندان شهدا احیا کنید تا بازوی شما در بحث هایی اجرایی باشند و همچنین مباحث مربوط به خودشان را نیز هم پوشانی کنند. 

بانک اطلاعاتی زنان شهرداری تشکیل شود

در ادامه این مراسم راضیه کمانی از دیگر فرزندان شاهد شاغل در شهرداری گفت: در شهرداری بانوان به جایگاه واقعی خود نرسیدند و هنوز در شهرداری مردسالاری حاکم است.بنده نیز به دلیل عدم هماهنگی های موجود در حوزه زنان از حوزه بانوان جدا شدم. یکی از مشکلاتی که در نظام سازمانی شهرداری وجود دارد تفکرات مردانه و عدم اعتقاد به توانایی بانوان است. 
او با اشاره به فقدان الگوی مناسب و عدم برابری در شهرداری بیان کرد: تقاضا داریم شأنیت و جایگاه بانوان را به سنوات قبلی برگردانید و جایگاه مدیریتی آنها احیا شود و باید اصلاح ساختار اداری و مدیریتی و تدوین برنامه ها برای کارآمدی و توانمندسازی داشته باشیم. از جمله اینکه کارشناس خانم در همه حوزه ها به ویژه حراست داشته باشیم . همچنین باید تشکیل بانک اطلاعاتی زنان  از توانمندی های نهفته آنها که اجازه رشد پیدا نکرده را مهیا کنیم. در بحث انتقالی کارکنان زن نیز تقاضا داریم انتقالی آنها از منطقه محل کار فعلی به منطقه ای که در آن ساکن هستند، انجام شود چرا که  تکریم  زنان به معنای تکریم خانواده است. 

حرمت فرزندان شهید را نگه داریم
محمد بیدی یکی دیگر از کارکنان فرزند شهید در شهرداری نیز گفت: ما هیچ درخواستی خارج از قوانین نداریم  تنها خواستار قوانینی که تصویب شده و حق این افراد است، هستیم. اما این قوانین در سازمان ها و شرکت ها به صورت سلیقه ای اجرا می شود. چرا که در سازمان ها و شرکت ها این افراد بیمه کارگری دارند و نمی توانند از ۸ سال ارفاق برای بازنشستگی خود استفاده کنند. 
بیدی بیان کرد: حرمت فرزندان شهدا در شرکت ها و سازمان ها باید حفظ شود و تقاضا داریم توجه خاصی به کارکنان فرزند شهید در سازمان ها و شرکت ها داشته باشید و از شما تشکر می کنیم که زمینه این دیدار را فراهم کردید و از شما انتظار داریم چرا که از جنس پدران ما هستید و از این روحیه خاص برخوردار هستید.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
کد خبر: 14643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =