آغاز نخستین روز آذر با هوای ناسالم در پایتخت

دوشنبه -یکم آذر ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران ناسالم برای همه گروه‌ها است.

به گزارش خبرنگار شهر، کیفیت هوای پایتخت از روز گذشته تا به امروز (یکم آذر ۱۴۰۰) همچنان ناسالم است و شاخص آن روی عدد ۱۵۹ قرار دارد. اگر وضعیت ناسالم هوا تا پایان شب ادامه داشته باشد، می‌توان گفت که امروز دومین روز ناسالم پایتخت در طول ۸ ماه اخیر است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز دوشنبه (یکم آذر ۱۴۰۰) هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

رشد ناپایداری جوی همراه با احتمال رگبار پراکنده در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد کرد، با این وجود باتوجه به عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه و نیز افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

با افزایش تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۲ آذر ۱۴۰۰) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد هرچند با آغاز تردد خودروها افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز همراه با افزایش تندی باد سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. با وزش باد مؤثر باد تا اواخر وقت سه‌شنبه از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و در نتیجه بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 14666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =