بررسی گسترش همکاری اورژانس تهران و مدیریت بحران پایتخت

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری نشست بررسی زمینه های همکاری اورژانس تهران و مدیریت بحران پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری با اعلام این خبر گفت: در این نشست لزوم گسترش زیرساخت های امداد و نجات هوایی با توجه به گستردگی شهر تهران و ترافیک سنگین در برخی معابر و زمان ها مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت برخورداری اورژانس از امداد و نجات هوایی تاکید و عنوان شد بهره برداری از ظرفیت های موجود مدیریت شهری با هدف هم افزایی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه شهرداری تهران از سال های گذشته همکاری گسترده ای با اورژانس تهران داشته و کماکان از گسترش این همکاری ها استقبال می کند، افزود: از این رو برخی از واحدهای اورژانس با هدف کوتاه شدن زمان حضور در ماموریت های امدادی سال هاست که در پایگاه های مدیریت بحران مستقر شده اند. بر همین اساس مقرر شد جهت تداوم این همکاری، کم و کیف چگونگی و پراکندگی استقرار واحدهای اورژانس در پایگاه های مدیریت بحران در قالب ۵ پهنه شهر تهران (شمال، جنوب، غرب، شرق، مرکز) طراحی و بر اساس نیازمندی های مشترک تفاهم نامه دو جانبه منعقد شود.

او افزود: یکی دیگر از موضوعات طرح شده در این جلسه تدوین طرح جامع امداد هوایی شهر تهران و چگونگی مشارکت در برنامه های عملیاتی شهر تهران بود که مقرر شد همکاری های دو جانبه در این بسترها تعریف و پیگیری شود.

نصیری عنوان کرد: برقراری و تقویت ارتباط بین مرکز عملیات اضطراری شهر تهران (EOC) و سازمان اورژانس تهران شامل ایجاد ارتباط بیسیم و ارسال پیامک های حوادث به صورت آنلاین از دیگر موضوعات مورد توافق در این نشست بود.

بر اساس این گزارش، رییس سازمان اورژانس تهران و هیات همراه با هدف گسترش هماهنگی، هم افزایی و همکاری های دوجانبه به ویژه توسعه ظرفیت امداد و نجات هوایی و تدوین طرح جامع امداد هوایی شهر تهران، از مرکز عملیات اضطراری شهر تهران بازدید کردند.

رییس سازمان اورژانس تهران و هیات همراه در این بازدید و در دیدار با علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پس از آشنایی با سامانه های هشدار سریع زلزله، تخمین خسارت، سامانه برخط پایش باران، برف و باد ، هواشناسی ، GIS ، فرماندهی حوادث شهر تهران ، سامانه هماهنگی عملیات میدانی مدیریت بحران، شبکه راه های اضطراری و برنامه کاهش خطر محلات شهر تهران، با فعالیت های متنوع سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و چگونگی بهره برداری از سامانه های پایشی در شرایط عادی و اضطراری آشنا شدند.

۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 14674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =