قرن حاضر میخ آخر به تابوت استکبار جهانی است/رهبری یمن اوج مقاومت در مقابل استکبار

شهردار تهران گفت: ملت یمن ۷ سال با ایستادگی خود پیام هایی را به دنیا مخابره کرده است و هر لحظه که اقدام جدیدی رخ می‌دهد ملت با بصیرت یمن دست پنهان را می بیند و از مادر و زاینده این جنایت نام می برد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در «دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع یمن محور تحول و خودباوری» که امروز،سه شنبه دوم آذرماه، در سالن همایش های بین المللی اجلاس سران برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: آنچه که در ۱۰۰ سال ملت ها را در بند کشید، استبداد و استکبار بود و این دو لبه قیچی کوشیدند با غارت امکانات ملت ها و هویت آنها آزادی و استقلال را از ملت ها بگیرند.

او بیان کرد: ده ها سال تلاش و کوشش استکبار برای حضور مستقیم در مستعمره ها و غارت امکانات کشورها از یک سو و از سوی دیگر حضور عناصر وابسته که غیرمستقیم به استکبار سرویس می دانند باعث شد ملت ها ضعیف و مستکبرین فربه و پرروتر و با اشتهای بیشتر تر در عرصه حاضر باشند.

شهردار تهران افزود: حضور مستکبرین در قرن ۱۸ و ۱۹ در کشورها چه به شکل مستقیم مانند هند و چه غیرمستقیم مانند دوران قاجار امکاناتی را فراهم کرد که حاصل آن جز کمک به اهداف نظام سلطه و از بین بردن ملت ها نبود.

زاکانی ادامه داد: بعد از به دست آوردن شناخت جدید از کشورها، نظام سلطه اهداف جدیدی را دنبال می کرد و حکومت هایی مانند پهلوی در ایران و سایر ایادی آن ها در کشورهای دیگر تلاش کردند تا آنچه مستکبران می خواستند با کم ترین بها برای آنها فراهم شود.

او بیان کرد: بعد از جنگ جهانی شرایط در منطقه به گونه ای پیش رفت که نظام‌سلطه توانست امکانات ملت ها را به یغما ببرد و اهداف خود را دنبال کند، اما کار به اینجا ختم نشد و در گام دیگر مسیرهایی را دنبال کردند که با الگو سازی و با تفکر غربی دل ملت ها را از آن خود کنند و در این میان مجموعه کشورهایی مانند امارات مسیری را طی کردند تا ملت ها را دنبال و همسوی خود کنند و برای رسیدن به این هدف در کنار کشوری مانند عربستان از هم پیشی می گرفتند.

شهردار تهران افزود: شرایط در منطقه اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و شعار استقلال و آزادی تغییر کرد و انقلاب، معنویت و پیشرفت را به معنی کامل به مردم هدیه داد. در واقع، ۳ ویژگی با انقلاب اسلامی مشخص شد که قدرت اول آن دین بود که هرجا به دین و اعتقادات توجه شد حتما پیروزی حادث می شود.

او بیان کرد: قدرت دوم مردم بود؛انقلاب اسلامی نشان داد هرجا مردم باشند صحنه از پیش تعیین تکلیف می شود و آن دست مشخص که با تقدیر الهی به تغییر صحنه می پرداخت ، همان مردم در صحنه و فداکار هستند و در انقلاب این قدرت روشن شد. قدرت سوم هم قدرت رهبری دینی بود؛ آنجا که بین دین و ملت بر مدار رهبری، پیوستگی جداناپذیری شکل می گرفت و در صحنه های آسان و دشوار این پیوستگی متجلی می شد.

انقلاب اسلامی امید را در دل ملت ها زنده کرد
 
زاکانی ادامه داد:این قدرت ۳ گانه  برای مردم جذاب بود و عرصه جدید در جهان شکل گرفت و دیری نپایید که شرایط منطقه را تغییر داد.

او بیان کرد: امریکا که پرچم دار غارت جهان بود به همراه شوری پس از جنگ جهانی، جنگ سرد را آغاز کردند و در سال ۱۹۹۱ شوری از هم فرو پاشید و با اعلام نظم نوین جهانی از سوی بوش پدر و فروپاشی شوروی همه به این نتیجه رسیدند که راهی جز تسلیم در مقابل امریکا ندارند. اما انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی امیدی را در دل مقاومت ملت ها زنده کرد و راه دومی را به روی جامعه بشری گشود به طوری که از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۱۰ امریکا هرچه کوشید قدرت خود را به منطقه وارد کند،موفق نشد.

زاکانی ادامه داد: زمانی که حادثه برج های دوقلو در امریکا رقم خورد حمله امریکا آغاز شد. نقشه راه آنها یک خاورمیانه بزرگ و نوین بود که همه کشورها تحت تاثیر و تعقیب نظام غربی قرار بگیرند و غربی شوند که این تلاش ها برای آنها ناکامی به دنبال داشت. البته، حمله به لبنان و شکست در مقابل این کشور در جنگ ۳۳ روزه شرایط جدیدی را رقم زد.

او بیان کرد: در آن زمان کشورهای عراق، سوریه، لبنان و ایران مورد توجه بود که جنگ لبنان شرایط را عوض کرد. تلاش دیگر آنها تثبیت غده سرطانی اسراییل بود که شکست آنها در غزه باز هم موجب شکل گیری شرایط جدید شد.

شهردار تهران افزود: ملت مقاومت شرایطی را تجربه می کرد که کام دشمنان را تلخ  کرد و  در سال ۲۰۱۰ مستکبرین به این جمع بندی رسیدند که جنگ فرقه ای را در شمال و غرب آسیا شکل دهند تا به اهداف خود برسند و مسیری را دنبال کنند که ماحصل آن جز تل خاکستری نباشد. به همین دلیل، رییس جمهور وقت امریکا، اوباما امکانات خود را برای مهار چین و حرکت به سمت روسیه سوق داد که ابتدا توفیقاتی کسب شد اما پیام انقلاب اسلامی کمر آنها را شکست.

زاکانی ادامه داد:این همان نقش ایمان و هویت بود، با این حال، مستکبرین دست به خطای راهبردی زدند و تلاش کردند کشور یمن این نقطه سرنوشت ساز که از عظمت و افتخار در اسلام بهره مند است و ویژگی آخر الزمانی دارد را مورد امتحان قرار بدهند و امکانات و هویت یمن را با سرپنجه های مستقیم امریکا مانند عربستان و تلاش رژیم صیهونیستی و امارات با یک حرکت جدید مد نظر قرار دهند. بنابراین، ۷ سال است که ملت با هویت یمن با دست خالی در مقابل استکبار در حال جنگ است و ۷ سال با ایستادگی خود پیام هایی را به دنیا مخابره کرده و هر لحظه که اقدام جدیدی رخ می‌دهد ملت با بصیرت یمن دست پنهان را می بیند و از مادر و زاینده این جنایت نام می برد.

رهبری ملت یمن نشان از اوج مقاومت در برابر استکبار دارد

شهردار تهران افزود: عربستان لکه ننگی بر پهنه سرزمین های اسلامی است به ویژه در مکان های شریفی که آنها غصب کردند. این هفت سال هم نشان داد ملت یمن از اوج بصیرت، ایمان و خودباوری برخوردار و بهره مند است. رهبری ملت یمن نشان از اوج مقاومت در مقابل استکبار دارد و هیچ کس فکر نمی کرد  ۷ سال پیش که به یمن تهاجم شد ملت یمن مقاومت کند و کشوری مانند عربستان و رژیم صهیونیستی صحنه را خالی کنند.

او بیان کرد: اقدام اخیر در حمله ۱۴ پهپاد موجب سقوط و نزول ارزش ارامکوی عربستان در بورس شد و تلاش کردند تا باب المندب را برای خود کنند تا نجات پیدا کنند اما امروز راهی در این مسیر برای دشمنان وجود ندارد و به التماس افتادند.

شهردار تهران افزود: می خواهم به تعبیر رهبر عزیزتر از جانمان به عربستانی ها اشاره کنم که بیان کردند آن ها خطای راهبردی در مقابل یمن دارند، اما آنها گوششان سنگین تر از این بود که این توصیه را بشنوند و یمن بعد از ۷ سال مقاومت در آستانه پیروزی قرار گرفته است.

زاکانی ادامه داد: ما این انسجام ملت یمن را به مردم یمن تبریک می گوییم و به این ملت  افتخار می کنیم چراکه مقاومت در اوج سختی شکل گرفت و این افتخار انقلاب اسلامی در همه عرصه هاست و به تعبیر رهبرمان این قرن، قرن پیروزی بر استبداد است و میخ آخر بر تابوت سلطه زده می شود.

او بیان کرد: این افتخار را به ملت ها تبریک می گویم به ویژه به ملت یمن و رهبر پر افتخار آن. امیدوارم این افتخار تشدید شود و در کوتاه ترین زمان اهدافی را که رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات دنبال می کنند کم تر شود و شاهد بسته شدن پرونده این جنایات باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه نمی شود در چنین مجلسی حاضر بود و از سید شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی یاد نکرد، گفت: در دنیایی که زر و زیور چشم همه را ربوده بود این رادمرد با بندگی به درگاه الهی، درایت، شجاعت و با استواری پا به عرضه نبرد گذاشت و امریکا نیز راهی ندارد جز اینکه بار خود را ببندد و گور خود را از منطقه گم کند، لذا با همه وجود به پیشگاه امام راحل، حاج قاسم، محور مقاومت و رزمندگان آن در کشورهای اسلامی به ویژه ملت رشید یمن که یکپارچه شجاعت به خرج داد، درود می فرستیم.
 

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 14734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =