۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 14751

چمران در جمع خبرنگاران:

اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوای تهران ثمربخش نبوده است

دولت برای کاهش قیمت تمام شده بلیت حمل و نقل عمومی کمک کند
اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوای تهران ثمربخش نبوده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت که اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه ها برای کاهش آلودگی هوای پایتخت ثمربخش نبوده است.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه بیست و ششمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره ترافیک و آلودگی هوای پایتخت گفت: ترافیک و آلودگی هوا از مسائل پیچیده شهر تهران است و شورا و شهرداری همه تلاش خود را انجام می دهند تا این چالش ها برطرف شود، اما هنوز نتایج این اقدامات ثمربخش نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که مدیریت شهری پایتخت در کنار بیش از ۲۰ دستگاهی که براساس قانون هوای پاک برای کاهش آلودگی هوا تعیین شده است فعالیت می‌کند، عنوان کرد: اگر چه قانون، سازمان حفاظت محیط زیست را به عنوان محور قانون هوای پاک معرفی کرده، شورا هم باید تلاش کند تا این قانون اجرا شود.

چمران ادامه داد: برای تعویض موتورسیکلت‌های کاربراتوری با موتورسیکلت‌ های برقی در دوره چهارم و دوره قبل بودجه تعیین شده بود، اما هنوز در این باره نتیجه ای گرفته نشده و موتور سیکلت های کاربراتوری همچنان در شهر تهران تردد می کنند.

او با اشاره به اینکه میزان گازوییل موجود در برخی خودروها بالا است، بیان کرد: میزان گازوییل در اتوبوس ها، ۵۰۰ پی پی ام است و در کامیون ها، میزان مصرف گازوییل به ۵ هزار پی پی ام می‌ رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید به وضعیت آلودگی هوا رسیدگی شود، گفت: همه باید تلاش کنیم تا وضعیت آلودگی هوا بهبود یابد، در غیر این صورت اوضاع بدتر می‌شود.

چمران با بیان اینکه در جلسه امروز لایحه «تعیین ضابطه تعرفه گذاری بهای محصولات حاصل از طرح های سرمایه گذاری مشارکت عمومی- خصوصی» بررسی شد، بیان کرد: این مساله باعث گران شدن خدمات می شود و همانگونه که دولت برای توسعه مترو تکلیف به تامین منابع ۵۰ درصدی دارد، باید برای کاهش قیمت تمام شده بلیت در حمل و نقل عمومی نیز کمک کند تا برای بخش خصوصی صرف کند در این زمینه سرمایه گذاری کند.

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 14751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =