صدا و سیما مسئول آموزش مردم در برابر زلزله است

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در دیدار با رئیس شبکه پنج سیما خواست از ظرفیت های این شبکه برای آموزش مردم در زمان بحران استفاده شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری در دیدار با سعید اشناب که در محل سازمان پیشگیری  و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد بر لزوم آموزش و ارتقای آمادگی شهروندان از طریق تولید برنامه های آموزشی تاکید کرد و افزود: محصولات و برنامه های آموزشی مدیریت بحران باید از نظر محتوا غنی و از نظر فنی وحرفه ای تولید شود تا مورد استقبال مخاطب قرار گیرد.

نصیری با بیان اینکه مدیریت بحران و رسانه هر دو به شناخت و همکاری با یکدیگر نیازمند هستند، افزود: تولید محصولات آموزشی در حوزه مدیریت بحران نیازمند شناخت دقیق مفاهیم این حوزه است و برای رسیدن به درک مشترک و شناخت مفاهیم تخصصی نیازمند همکاری نزدیک بین مدیریت بحران و رسانه هستیم و باید آمادگی داشته باشیم تا فرهنگ ایمنی ترویج و مطالبه گری شود.

نصیری با اشاره به اینکه هر حادثه ای در تهران در بُعد ملی مطرح می شود، گفت: به همین دلیل شهردار باید جانشین وزیر کشور در مدیریت بحران تهران باشد و نقش مسئولان در مدیریت بحران باید کاملا تعریف شده باشد و رسانه این نقش ها رو خوب بشناسد.

او گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شبکه 5 سیما در زمینه تولید محصولات آموزشی تا کنون یک مسیر همکاری را طی نموده اند که برای ادامه این روند نیازمند بازبینی، بازنگری و بروز رسانی و نیازمند شناخت نقاط قوت و ضعف هستیم.

او افزود: به دلیل اهمیت اطلاع رسانی و آموزش شهروندان یکی از پایگاه مدیریت بحران با عنوان استودیو شهر آماده را در اختیار شبکه پنج سیما قرار داده ایم و باید از این ظرفیت برای آموزش مدیریت بحران و ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان بهره برداری شود.

نصیری عنوان کرد: مدیریت بحران زنجیره‌ای به هم پیوسته است که رفتارهای فردی تک تک مردم در افزایش یا کاهش اثرات بحران تاثیر بسزایی دارد.

او با تاکید بر اهمیت آموزش مدیریت بحران در سنین کودکی عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته آموزش مدیریت بحران از سنین کودکی و از مدارس آغاز می شود.

نصیری با تاکید بر تولید محتوای آموزشی برای زمان قبل و بعد از وقوع زلزله عنوان کرد: مردم باید آموزش ببینند تا بدانند قبل و هنگام وقوع زلزله چه اقدامی انجام دهند همچنین تولید برنامه های آموزشی نباید موجب ایجاد ترس و وحشت در مردم شود .

سعید اشناب رئیس شبکه پنج سیما نیز در این نشست تصریح کرد: شبکه پنج سراسری است و نگاه ملی دارد و برنامه های آموزشی مدیریت بحران با این نگاه تولید می شود.

او از همکاری با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران استقبال کرد و افزود: از لحاظ تولید محصولات آموزشی مدیریت بحران در کشور دچار فقر هستیم و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این زمینه پیش قدم بوده است.

همچنین در این نشست گزارشی از همکاری شبکه پنج سیما و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تولید آثار آموزشی و فرهنگ سازی ارائه و برگزاری دوره های افتخاری خبرنگار تخصصی مدیریت بحران ، تولید مستندهای آموزشی مدیریت بحران مانند معرفی راه های اضطراری، شبکه هشدار سریع زلزله و ... پیشنهاد شد.

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 14777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =