اجرای موفق طرح غربالگری کرونا در منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ از اجرای برنامه غربالگری عمومی کرونا تحت عنوان "طرح شهید حاج قاسم سلیمانی" با همکاری مرکز بهداشت غرب، پایگاه بسیج سیدالشهدا و شهرداری منطقه ۹ خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، محمدجواد خسروی با بیان این خبر گفت:  این طرح بر مبنای بیماریابی زودرس، غربالگری و قرنطینه سازی مناسب از ۱۱ آذر ماه سال ۹۹ تاکنون در حال اجرا است.
او افزود: هدف اصلی این  طرح،  مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی به منظور بیماریابی فعال، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای است. در قالب این طرح، مسئولین خانه های سلامت ضمن همکاری کامل با مرکز بهداشت غرب به شناسایی بیماران زمینه ای از طریق تماس تلفنی و اطلاع رسانی در محلات اقدام می کنند.
شهردار منطقه ۹ عنوان کرد : مراکز منتخب به منظور انجام تست ویروس کووید ۱۹ و شناسایی افراد مبتلا شامل سرای محله مهرآباد جنوبی و مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو است.
 خسروی در ادامه توضیح داد: در این راستا از ابتدای شروع طرح، تست غربالگری ویروس کرونا با همکاری مرکز بهداشت غرب در سرای محله مهرآباد جنوبی انجام شد که ضمن اطلاع رسانی به شهروندان ازطریق خانه های سلامت  و توزیع بروشور های آموزشی، از افراد دارای علائم، نمونه rapid گرفته شد. بنابر گزارش آماری سال ۱۴۰۰ ، تاکنون از حدود ۳ هزار و ۴۴۱ نفر مراجعه کننده، تست هزار و ۴۰۹ نفر مثبت بوده است.
او اضافه کرد: تمامی این اقدامات در مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو از نیز انجام شد و براساس گزارش آماری سال ۱۴۰۰، تاکنون از ۳ هزار و ۲۲۱ تست کرونا،  نتیجه تست ۸۰۲ نفر مثبت  بوده است.

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 14889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =