زمین از شهرداری تهران، ساخت و ساز مسکن از انبوه‌سازان

شهر: انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور آمادگی کامل دارد در صورتی که شهرداری زمین‌هایی که در اختیار دارد را از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به این انجمن معرفی کند تا در کمترین زمان ممکن برای ساخت مسکن در آن زمین‌ها به توافق برسد.

مجتبی بیگدلی، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در گفتگو با شهر، نقش شهرداری تهران در ساماندهی بازار مسکن در پایتخت را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: تقریبا همه دولت‌ها در سایر کشورها به شهرداری‌ها در حوزه مسکن اختیارات زیادی دادند و در واقع متولی مسکن در آن کشورها شهرداری‌ها هستند.

به گفته او؛ از آنجایی که شهرداری‌ها، مسئول مجوزها، پروانه ساخت و ساز و عوارض نوسازی و ساختمان هستند، نه تنها می‌توانند نقش مهمی در ساماندهی این بازار داشته باشند، بلکه می‌توانند به عنوان متولی، مسکن‌های حمایتی، رایگان و یا با تخفیف به شهروندان عرضه کنند. از طرف دیگر در ایران، هر گرانی از تهران آغاز می‌شود و در این میان مسکن نخستین بازار متاثر از گرانی است، بنابراین اینجاست که نقش شهرداری‌ها باید پررنگ‌تر از گذشته باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شهرداری تهران به دلیل مشکلاتی که در سال‌های اخیر با آن مواجه شده، نتوانسته آنطور که باید در حوزه مسکن ورود پیدا کند، گفت: انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور آمادگی کامل دارد در صورتیکه شهرداری زمین‌هایی که در اختیار دارد را از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به این انجمن معرفی کند تا در کمترین زمان ممکن برای ساخت مسکن در آن زمین‌ها به توافق برسد.

بیگدلی توضیح داد: انجمن انبوه‌سازان مسکن پروژه‌ای را رقم خواهد زد که شهرداری تهران هم در آن مشارکت داشته باشد و یک ریال هم از بودجه دولت در آن استفاده نشود. این پروژه می تواند به طور ۱۰۰ درصد تاثیر مثبت بر بازار لجام گسیخته مسکن داشته و سبب اشتغال و کارآفرینی هم شود.  

او این را هم گفت که شهرداری نباید خود وارد ساخت و ساز شود بلکه باید از طریق انبوه سازان به بازار مسکن ورود پیدا کند و نقش نظارتی و راهبردی داشته باشد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 1489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =