برگزاری نخستین همایش فصلی ائمه جماعات در منطقه ۱۶

اولین همایش نماز و نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه ۱۶ همزمان با هفته بسیج برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، در این همایش حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین اداوی رئیس امور مساجد ناحیه نواب صفوی، سرهنگ اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید رجایی، جمعی از مدیران شهری منطقه، هیئت رئیسه و رابط شورایاران منطقه و ... نیز حضور داشتند.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه در این مراسم به ارتباط مستقیم مساجد در هویت بخشی محلات و استفاده از ظرفیت ائمه جماعات برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: با توجه به بازدید شهردار تهران و اجرای طرح قرار خدمت در مناطق، مدیریت شهری منطقه قرار خدمت را به محلات لازم التوجه و کمتر برخوردار برده و جلسات به صورت منظم و مستمر در مساجد با حضور مدیران شهری، شهروندان و معتمدین محلی برای حل مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر به این عزیزان برگزار می شود.

او ضمن قدردانی از حضور ائمه جماعات و روحانیون در این نشست صمیمانه، گفت: تعامل با مساجد و روحانیون به ‌ویژه در خصوص مسائل مدیریت شهری برکات و آثار ارزشمند و مقدسی را به ارمغان می آورد، این رویکرد موجب بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت مساجد در جهت توسعه فرهنگی و پویایی محلات و بهبود سبک زندگی شهروندان می شود، با برنامه ریزی های دقیق تر جلسات بیشتر و پربارتری با ائمه مساجد منطقه برگزار می کنیم تا بتوانیم بیشتر از کمک و همفکری ایشان در حل مشکلات مردم استفاده کنیم. ائمه جماعات، نخبگان و معتمدین محلی بیشترین تاثیر را در فرهنگ و شناسایی اولویت های محلات و راه حل برای رفع مشکلات دارا هستند و نباید از این ظرفیت غافل شد، تاثیر مساجد علی الخصوص در منطقه ۱۶ از دوران آغاز انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید و ایثارگر کاملا مشهود و زبانزد همگان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده نماینده ولی فقیه در سپاه تهران نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که امروز بزرگترین مبارزه، مبارزه با استکبار و خدمت به مردم است گفت: جایی که لازم باشد، بسیجیان برای خدمت به این مردم وارد صحنه می‌شوند چه در مقابله با وضعیت‌های سخت و چه در وضعیت کنونی که کرونا حاکم است. بسیج امروز تمام قدرت و توان خود را در جهت خدمت به مردم به‌کارگیری می‌کند و اثر بخشی این اقدامات را به دلیل اخلاص بسیجیان در هر زمینه‌ای مشاهده می‌کنیم.

در ادامه حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، ضمن گرامیداشت هفته بسیج از برگزاری چنین برنامه هایی استقبال کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این برنامه ها ایجاد وحدت، وفاق و همگرایی برای تبیین مواضع رهبر معظم انقلاب است.

سپس حجت الاسلام و المسلمین جواد صادق زاده، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، مساجد را مکانی برای تبادل نظر و حل مشکلات شهروندان اعلام و بر تشکیل شورای فرهنگی در مساجد با محوریت مسجد، محله و مدرسه تأکید کرد و گفت: ائمه جماعت نباید از نقش موثر خود در فرهنگ سازی و تشویق مردم به رفتارهای درست در زندگی شهرنشینی و یا استفاده مناسب از منابع شهری غافل شوند و باید با اهتمام بیشتری مدیران شهری را در امر مدیریت شهر یاری کنند.

او افزود: با فرهنگ سازی و آموزش رفتارهای درست به شهروندان می توان در بسیاری از هزینه های غیر ضروری و اسراف ها جلوگیری کرد و این منابع را در محل مناسب تری که باعث بهبود کیفیت زندگی مردم شود هزینه کرد.

سرهنگ اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید رجایی نیز با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: مسجد فضایی معنوی برای تربیت دینی است، در این اماکن مقدس تربیت عقلانی و دینی و نیز ارزش ها و باورهای ما شکل می گیرد.

او ضمن اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی برای جوانان و نوجوانان در مساجد گفت: صف های اقامه نماز در مساجد باید مملو از نوجوانان باشد، درهمین راستا درصدد ایجاد و شکل گیری بسیج نوجوانان در همه مساجد هستیم.

۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 14921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =