سامانه نظارتی ۱۸۸۸ فرصت مغتنمی برای گفتگو با شهروندان است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در جلسه ارتباط مستقیم این هفته مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ گفت: تماس های متنوعی که از شهروندان دریافت کردیم دورنمای خوبی برای شناسایی نقاط عطف و چالش های موجود در زیر مجموعه های معاونت اجتماعی به ما داد.

به گزارش شهر به نقل‌ از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد امین توکلی زاده، برگزاری جلسه ارتباط مستقیم را تجربه ای منحصر بفرد خواند و بیان کرد: با دسته بندی مشکلات می توانیم اولویت درخواست ها و نیاز های مناطق و محله های شهر تهران را رصد کنیم‌ تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار بگیرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ را یکی از علمی ترین سیستم های مدیریتی در کشور خواند و گفت: تشکیل این مجموعه بر اساس مبانی علمی بوده که تدوین و انتشار کتاب های تخصصی در حوزه نظارت همگانی موید این ادعاست.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر ضرورت فعالیت سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تاکید کرد و افزود: در برخی ادوار فلسفه وجود و فعالیت این دو سامانه مورد سوال و تردید قرار می گرفت اما به لطف پشتوانه فکری عمیق، عمر فعالیت این سامانه ها به ۱۵ سال رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی عنوان کرد: مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ محلی برای ارزیابی مدیران و عملکرد مجموعه شهرداری توسط شهروندان است و این ارزیابی با سنجش های رایج و معمول توسط سیستم بازرسی و ... متفاوت است چرا که به طور مستقیم توسط مردم و بر اساس ملاک، شاخص، نیازها و خواسته های آنان صورت می گیرد و این توفیق زیادیست که نصیب شهرداری تهران شده است.

او بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری خود را شرعا، عقلا و اخلاقا موظف می داند برای پاسخگویی و رسیدگی به موضوعات مردم در خدمت ۱۸۸۸ باشد.

حجت الله فرجی، رئیس مرکز نظارت همگانی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت های حجت الاسلام امرودی از ۱۸۸۸، دیدگاه های مثبت ایشان را چراغ راه این مجموعه و مایه دلگرمی خواند.

رئیس مرکز نظارت همگانی با اشاره به برخی چالش های موجود در حوزه اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری از جمله تاخیر در رسیدگی به پیام های مرتبط با تجهیزات مجموعه های ورزشی، عدم افزایش حقوق پرسنل خدمات مجموعه های ورزشی و عدم واریز حقوق شهریور و مهرماه ۱۴۰۰ پرسنل تاسیسات برج میلاد، خواستار بررسی موضوعات در این مجموعه شد.

گفتنی است؛ در جلسه ارتباط مستقیم این هفته مرکز نظارت همگانی، ۳۰۴ شهروند با مدیران حاضر به صورت تلفنی گفتگو کردند که موضوعاتی از قبیل مستهلک شدن تجهیزات مجموعه های ورزشی، جمع آوری متکدیان به ویژه در منطقه ۱۷ و موضوعات پرسنلی کارکنان سازمان فرهنگی هنری از بیشترین موارد طرح شده بود.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 15066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =