تهدید شن چاله‌های منطقه ۱۸ را به فرصت تبدیل می‌کنیم

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با همراهی یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸ و جمعی از مدیران شهری و قضائی از محدوده شن چاله‌های جنوب غرب پایتخت بازدید کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۸، در این مراسم که روز جمعه ۱۲ آذر ماه سال جاری و با حضور حمیدرضا  صارمی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران،  یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸، نمایندگان قوه قضائیه ، مالکین و معاونین و مدیران شهرداری منطقه هجده برگزار شد، از معادن شن و ماسه " فربت " " شن و ما" و "خلیج فارس" بازدید شد و در خصوص تعیین تکلیف نهایی آن ها بررسی های لازم به عمل آمد.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به برداشت بی رویه و سوداگری در این اراضی گفت : شهرداری تهران  طی مطالعات کارشناسی و بررسی های انجام شده در راستای شعار شهردار محترم مبنی بر "تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام "، این تهدید را برای مردم شهر تهران تبدیل به فرصت خواهد کرد.
علی ملکوتی نماینده مجتمع قضایی شعبه ۱۰۰۶ دادگستری شهر تهران نیز احضار مالکین و متخلفین در جهت تصرف و تخریب منابع طبیعی را خواستار شد.

او همچنین از آمادگی دستگاه قضا با قوت و قدرت جهت همکاری با شهرداری تهران در خصوص جلوگیری از تخریب منابع طبیعی خبر داد.
یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸ هم با اشاره به این نکته که معدن خیلج فارس،فربت و شن و ما درجنوب غرب تهران باعث آلودگی و تخریب محیط زیست این منطقه شده‌ اند، افزود: در صدد هستیم با نگاه ویژه معاونین و مدیران ارشد شهرداری تهران و همراهی دستگاه قضا این معضل چند ساله را حل و تهدید آن را تبدیل به فرصت مطلوب در جهت رفاه حال شهروندان منطقه کنیم .
در پایان این  بازدید میدانی، تصمیم گیری جهت  اجرایی کردن موضوعات مطروحه به جلسه ای در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موکول شد.

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 15125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =