لزوم ارتقای زندگی شهری با همکاری مدیریت شهری و دانشگاه‌ها

شهردار منطقه ۲۲ طی بازدید از دانشگاه علامه طباطبایی در محله دهکده المپیک بر ایجاد همکاری و هم افزایی مدیریت شهری با مراکز علمی و آموزشی تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحید رضا محمدی شهردار منطقه با بیان اینکه وجود دانشگاه علامه طباطبائی برای مدیریت شهری حائز اهمیت است، اظهار داشت: دانشگاه علامه طباطبایی یکی از ظرفیت های بالای نظام آموزشی کشور به حساب می آید و با استقرار این مرکز آموزشی در منطقه ۲۲ بخش قابل توجهی از کمبود سرانه آموزشی منطقه برطرف شده است.
او افزود: مدیریت شهری این آمادگی را دارد که از ظرفیت های دانشگاه علامه به عنوان مهد علوم انسانی کشور و نگین علمی غرب  شهر تهران به شکل مطلوبی برای هموطنان بهره مند شود .
 محمدی با اشاره به تاکیدات شهردار تهران در خصوص تعامل مدیریت شهری با دانشگاه ها گفت: این تعامل ها باید محسوس باشد و هم افزایی با مراکز علمی و دانشگاهی بیشتر شود، زیرا این همراهی باعث بالا رفتن اعتماد مردم می شود، مردم ذی نفعان ما هستند و خروجی این تعاملات باید به نفع مردم باشد.
او اظهار کرد: ارتباط و همفکری با  نخبگان و کسانی که حس دلسوزی نسبت به شهر دارند در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و امیدواریم با کمک این دانشگاه تقویت شود.
محمدی  طراحی خط مترو در منطقه ۲۲، برنامه ریزی در جهت تاسیس ایستگاه دانشگاه علامه ، ایجاد تفرجگاه و فضاهای تفریحی در نزدیکی این دانشگاه را از اقدامات ویژه مدیریت شهری به نفع شهروندان، دانشجویان و دانشگاهیان عنوان و خاطرنشان کرد: باید برای رفع مشکل این قطب علمی کشور تلاش کنیم و از این فرصت تعاملی به وجود آمده  بین مدیریت شهری و دانشگاه بهترین بهره را ببریم و مشکلات را حل کنیم.
در ادامه معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی حضور شهردار منطقه ۲۲ را  برای مدیران دانشگاه یک فرصت ارزشمند برای تعامل و تداوم ارتباطات دانست و گفت: ما باید در کنار هم، نگاه شهروندان به شهر را تغییر دهیم ، زیرا با همکاری اثربخش میتوانیم توسعه فرهنگی، اجتماعی و علمی را افزایش دهیم.
معتمدی گفت : شهرداری منطقه ۲۲ و دانشگاه علامه باید در کنار هم باشند تا بتوانیم در راستای توسعه پایدار قدم خوبی برداریم  تا پاسخگوی این نسل و نسل آینده باشیم.
گفتنی است دانشگاه علامه با ۶۰۰ نفر هیئت علمی، ۱۱ دانشکده و ۱۴ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی, تنها دانشگاه علوم انسانی کشور است.
 

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 15127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =