برپایی جشن ویژه افراد دارای معلولیت در مناطق ۲۲ گانه

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از برپایی ۲۲ جشن ویژه افراد دارای معلولیت و آغاز بهره برداری از سرای محله های مناسب سازی شده خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حمید صاحب با تاکید بر لزوم گرامیداشت ۱۲ آذرماه «روز جهانی افراد دارای معلولیت» گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران به منظور تلاش در راستای آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه درخصوص توجه به افراد دارای معلولیت، ویژه برنامه‌هایی را در شهر تهران طراحی و با همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران، ارتقاء سطح نشاط و روحیه مطالبه گری افراد دارای معلولیت، ارتقای فرهنگ سازی شهروندان در خصوص چالش‌ها و مسائل اجتماعی افراد دارای معلولیت، معرفی فعالیت‌ های افراد دارای معلولیت و سازمان‌های غیردولتی فعال(NGOs) در حوزه معلولیت به شهروندان را از اهداف اصلی در طراحی برنامه های روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت برشمرد.

صاحب شعار شهرداری تهران در  سال ۱۴۰۰ را «# نه به _ محدودیت» عنوان کرد و افزود: در اجرای این برنامه ها سازمان بهزیستی، سازمان های غیردولتی(NGOs)  فعال در حوزه افراد دارای معلولیت، واحدهای تابعه شهرداری تهران، مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران و کانون های اجتماعی افراد دارای معلولیت محله های شهر تهران همکاری دارند.  

او با اشاره به تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی «روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت» اضافه کرد: باتوجه به ضرورت پیش بینی برنامه های شاد و مفرح برای افراد دارای معلولیت و خانواده آن‌ها، جشن ویژه افراد دارای معلولیت در سطح مناطق ۲۲گانه برگزار می‌شود.  

مدیرکل‌ سلامت شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به مناسب‌سازی سرای محله ها در هر منطقه در طول سال، سراهایی که عملیات مناسب‌سازی آنها به پایان رسیده است، در هفته ملی افراد دارای معلولیت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.  

صاحب تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و فشارهای روانی، اقتصادی و... وارده بر شهروندان به ویژه گروه های خاص همزمان با فرارسیدن روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت، ضروری است نسبت به شناسایی  شهروندان دارای معلولیت و خانواده آنها به منظور ارائه خدمات در حوزه حمایت احساسی، ارتباطی، معیشتی، روانشناختی و مشاوره، همچنین پیش بینی برنامه هایی به منظور ارتقای شبکه اجتماعی این گروه در سطح پهنه های شهر تهران اقدام شود.  

او بیان کرد: اقداماتی در راستای شناسایی شهروندان نیازمند دارای معلولیت در سطح محله ها صورت می پذیرد. در همین راستا  بعد از بررسی نوع نیازهای این افراد، خدمات مقتضی ارائه می‌شود، از جمله این خدمات می‌توان به ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی، ارائه خدمات درمانی، اهدای بسته های حمایتی و بهداشتی  و ... اشاره کرد.  

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: یکی دیگر از برنامه ها توسعه کمی و کیفی کانون افراد دارای معلولیت به منظور تقویت شبکه های اجتماعی و ارتباطی شهروندان دارای معلولیت و خانواده آن ها است.  

به گفته صاحب؛ همچنین نشست با نخبگان علمی، ورزشی، فرهنگی و فعالین اجتماعی حوزه معلولین به منظور تکریم و تقدیر از افراد دارای معلولیت نخبه درحوزه های علمی، ورزشی و فرهنگی در سطح مناطق ۲۲ برگزار می شود.  

او از اجرای ۵۰ عنوان ویژه برنامه با موضوعاتی نظیر نشست های تخصصی کارآفرینی ویژه افراد دارای معلولیت، تورهای تخصصی تفریحی، فرهنگی، مسابقات ورزشی و رویدادهای بازی محور در سطح شهر تهران خبر داد.

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: 15141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =