وضعیت قرمز پایتخت هشداری به دستگاه‌های مرتبط با قانون هوای پاک

روز دوشنبه -۱۵ آذر ۱۴۰۰- وضعیت کیفیت هوای شهر تهران ناسالم برای همه است. توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی خارج از منزل خودداری کنند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار شهر، هم اکنون کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت قرمز است و شاخص آن روی عدد ۱۵۴ قرار دارد. از ابتدای امسال تاکنون هوای شهر تهران پنج روز ناسالم را تجربه کرده است. این درحالی‌ست که این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با دو روز بوده است.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز دوشنبه (۱۵ آذر ۱۴۰۰) هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و احتمال رگبار پراکنده در طول روز و نیز افزایش نسبی تندی باد تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

کاهش تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۱۶ آذر ۱۴۰۰) هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. عدم وزش باد مؤثر در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. 

افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه باعث کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و در نتیجه برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 15196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =