یک ریال تسهیلات نگرفتیم

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری سال گذشته ۳ ماه با استقراض، حقوق کارکنان را پرداخت کرد. در این دوره جدید مدیریت شهری به ماهم پیشنهاد دریافت وام شد، با این حال تیم جدید تا به امروز یک ریال از تسهیلات استفاده نکرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران یکشنبه- ۲۱ آذر ۱۴۰۰- در سی امین جلسه شورا درباره اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: در سالیان اخیر معمولا ۲۰ درصد کسری بودجه را داشته ایم. خیلی از قراردادهایی که به بدهی منتج می‌ شود ناشی از اعتبارات بدون بودجه، یعنی کسری بودجه است. 
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: بخش قابل توجهی از بدهی به پیمانکاران و شکایت های آن ها در سال های گذشته ناشی از اعتباراتی است که برای آن بودجه تعریف نشده است. 
فلاح اضافه کرد: پیش بینی درآمدهای شهرداری با مدل های علمی صورت می گیرد، به جهت این که قرارداد بدون مبنایی نوشته نشود.
او با بیان اینکه بودجه بسته شده امسال غیرواقعی گفت: سال گذشته بودجه سازمان آتش نشانی ماهی ۸۵ میلیارد تومان بوده که امسال ۷۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. بنابراین اصلاحیه اجتناب ناپدیر بود چون اعداد غیر واقعی در پیش بینی در حوزه حقوق و دستمزد دیده بودند. 
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه حرکات تحولی در شهرداری شروع شده، گفت: کارگروه تامین مالی در شهرداری ایجاد شده که شامل کمیته بانکی، بورسی، تامین مالی خارجی و ... است. 
فلاح عنوان کرد: ما در بانک توسعه سهام دار هستیم که بخش دولتی استفاده کرده اما شهرداری استفاده نکرده است. 
او گفت: مستحضر هستید در ماه های اخیر شهرداری در پرداخت حقوق دچار تنش بوده ولی در این دوره با ایجاد خزانه واحد این مشکل رفع شده و الان مشکل تأمین حقوق نداریم. 
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: شهرداری سال گذشته ۳ ماه با استقراض حقوق ها را پرداخت کرد و همین ماه اول به ما پیشنهاد شد که وام بگیرید. تا به امروز تیم جدید یک ریال از تسهیلات استفاده نکرده است.

فلاح ادامه داد: سال ۹۵ شهرداری تهران ۵ هزار میلیارد تومان از بانک شهر قرض می گیرد که این عدد، ۲۵ درصد بودجه می شود که اگر این امکان در حال حاضر وجود داشت ما می توانستیم ۱۲ هزار میلیارد تومان وام بگیریم. 
او تاکید کرد: بستن بودجه غیر واقعی و باز کردن اعتباری که در مقابل آن درآمدی نیست، معادل ایجاد بدهی است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه خزانه واحد در شهرداری در حال اجرا است، گفت: مولد سازی دارایی ها  کمک  می کند که املاک و اموال غیر منقول ما به شکل بهینه و با روش علمی به توسعه شهر کمک کند.

انتهای پیام

۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 15419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =