پروژه «تقاطع غیر همسطح سه راه باقرشهر» در ۳ ماه تکمیل شد

به گفته حق لطفی؛ پروژه «تقاطع غیر همسطح سه راه باقر شهر» از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ نزدیک به ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت از سال ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۴۰۰ تنها حدود ۱۲ درصد پیشرفت کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، دوشنبه -۲۲ آذر ۱۴۰۰- مسعود حق لطفی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در مراسم افتتاح «فاز نهایی پروژه تقاطع غیر همسطح سه راه باقر شهر و بهره برداری از پل اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار»، ضمن گرامیداشت یاد شهدای سلامت در هفته پرستار، بیان کرد: امروز شاهد بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمامی هستیم که عمر شروع آن‌ها به ۱۰ سال گذشته برمی‌گردد. طی پنج سال نخست اول، پروژه نزدیک به ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی سال‌های ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۴۰۰، حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی کرد.

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه تقریباً طی سه ماه حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: باتوجه به همت پیمانکار پروژه و عوامل مسئول، این پروژه درنهایت به اتمام رسید. با گشایش قسمت‌های آخر و اتمام دوربرگردان‌های شمال-شمال و جنوب-جنوب شاهد کاهش بار ترافیکی، زمان سفر و تسهیل سفرهای برون شهری و صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه در روزهای پایان هفته و تعطیلات خواهیم بود. امکان تغییر مسیر از باند شمال به جنوب جاده قدیم قم و بازگشت به سمت تهران و بالعکس از دیگر مزایای ترافیکی این پروژه است.

حق لطفی درباره فاز سوم اتصال پروژه شهید نجفی رستگار به بزرگراه امام رضا (ع)، بیان کرد: این پروژه در ادامه تکمیل تندروهای بزرگراه شهید نجفی رستگار پس از بهره برداری از فازهای نخست و دوم است. درحال حاضر با احداث پل جهتی و تکمیل کندروهای اتصالی این بزرگراه با بزرگراه‌ امام رضا (ع)، ترافیک از جهت شرق به جنوب و غرب روان می‌شود و شاهد کاهش ترافیک مبادی جنوبی شهر تهران خواهیم بود.

او در ادامه اضافه کرد: گشایش این پل زمینه ساز اتصال بزرگراه‌های امام رضا (ع) و آزادگان است که بهره برداری از این پروژه و گردش‌های ترافیکی که شامل ۶۵۰ مترو طول پل جهتی و ۲/۶ کیلومتر مسیر دسترسی است، علاوه بر تسهیل ترددهای بین شهری از شرق به غرب و جنوب کشور باعث کاهش بار ترافیکی مبادی ورود جنوب شرقی پایتخت شامل میدان بسیج و دیگر معابر درون شهری، می‌شود.

به گفته سرپرست سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران؛ پل‌های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا (ع) شامل ۶ دستگاه پل روگذر، ۲ دستگاه پل زیرگذر است تا به این ترتیب علاوه بر تأمین تمامی گردش‌های ترافیکی میان بزرگراه امام رضا (ع) و شهید نجفی رستگار با شمال تقاطع، ارتباطی در آینده‌ای نزدیک برقرار شود.

حق لطفی با اعلام اینکه با بهره برداری از بزرگراه شهید شوشتری، مداخلات بعدی با جریان ترافیک به حداقل می‌رسد، عنوان کرد: به این ترتیب دیگر شاهد انتقال بار ترافیکی به منطقه شرق تهران نخواهیم بود.

او با بیان اینکه حدود ۲۸۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۲۶۰۰ تن آمارتور بندی و ۱۳۸ هزار متر مکعب خاک برداری برای اجرای باقی مانده کارهای پروژه سه راه باقر شهر استفاده شده است، گفت: حدود ۲۰ هزار تن آسفالت برای این پروژه مصرف و در مرحله باقی مانده کار، ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 15446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =