۲ پروژه عمرانی در تهران به بهره برداری رسید

مراسم «آغاز بهره‌برداری از فاز نهایی پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر و افتتاح پل اتصال بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار» با حضور علیرضا زاکانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، صبح روز دوشنبه -۲۲ آذر ۱۴۰۰- مراسم «آغاز بهره‌برداری از فاز نهایی پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر و افتتاح پل اتصال بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار» با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مسعود حق لطفی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران ، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد.

بخش‌های آماده بهره برداری در فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر شامل تندروی شمال به جنوب جاده تهران-قم، تندروی جنوب به شمال جاده قم-تهران، کندروی جنوب به شمال جاده قم-تهران، زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و غرب به شرق بزرگراه علامه عسگری به جاده قمصر، دوربرگردان های شمال به شمال و جنوب به جنوب جاده قدیم قم، راستگرد جاده قدیم قم-تهران به شرق بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و نیز راستگرد بلوار علامه عسگری شرق به باقرشهر است.

 امکان تغییر مسیر از باند شمال به جنوب جاده قدیم قم به باند جنوب به شمال و بازگشت به سمت تهران و بالعکس (به سمت کهریزک و قم) از دیگر مزایای ترافیکی پروژه است که در نتیجه زیربار رفتن پل های دوربرگردان شمال به شمال و جنوب به جنوب تحقق می‌یابد. همچنین گشایش زیرگذر تقاطع، دسترسی شهروندان ساکن در باقرشهر به جاده قمصر را تسهیل می کند.

 گشایش پل های شرق به جنوب این تقاطع زمینه ساز اتصال بزرگراه های امام رضا (ع) و آزادگان است. بهره برداری از این گردش ترافیکی که شامل ۶۶۰ متر طول پل به همراه ۲۵۵۵ متر مسیر دسترسی است، علاوه بر تسهیل ترددهای بین شهری از شرق به غرب و جنوب کشور، سبب کاهش بار ترافیک مبادی ورودی جنوب شرق پایتخت (بزرگراه و میدان بسیج) و دیگر معابر مرتبط درون شهری خواهد شد.

 با زیربار ترافیک رفتن این مسیر دسترسی، ارتباط بزرگراه شهید رستگار با مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا (ع) و همچنین از طریق پل دوربرگردان غرب به غرب این بزرگراه با مسیر شرق به غرب آن برقرار خواهد شد.

۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 15448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =